Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-01, 12:16
  #1
Medlem
Hej ,
Jag vet inte om det här är rätt plats att skriva denna inlägg i men jag kör på då jag är i behov av hjälp!!

Jag sökte till Glasgow uni och fick en conditional offer inom accountancy! Först blev jag skit glad men sen fick jag ångest när jag läste om civilekonom och att det är ett mer bredare program

Min fråga är till er som är ekonomer/ accountants borde jag ta chansen och plugga accountacy i Glasgow är det värt det eller kommer jag slösa mina år eller söka till civilekonom i Sverige o strunta i acconutancy 😔😔
Citera
2017-04-03, 21:24
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahla1011
Hej ,
Jag vet inte om det här är rätt plats att skriva denna inlägg i men jag kör på då jag är i behov av hjälp!!

Jag sökte till Glasgow uni och fick en conditional offer inom accountancy! Först blev jag skit glad men sen fick jag ångest när jag läste om civilekonom och att det är ett mer bredare program

Min fråga är till er som är ekonomer/ accountants borde jag ta chansen och plugga accountacy i Glasgow är det värt det eller kommer jag slösa mina år eller söka till civilekonom i Sverige o strunta i acconutancy 😔😔

I Sverige kan man läsa motsvarande genom att läsa företagsekonomi med inriktning mot redovisning. Jag misstänker dock att arbetsmarknaden ser grymt mycket bättre ut för redovisningsekonomer i utlandet.
Citera
2017-04-04, 14:03
  #3
Medlem
Husings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahla1011
Hej ,
Jag vet inte om det här är rätt plats att skriva denna inlägg i men jag kör på då jag är i behov av hjälp!!

Jag sökte till Glasgow uni och fick en conditional offer inom accountancy! Först blev jag skit glad men sen fick jag ångest när jag läste om civilekonom och att det är ett mer bredare program

Min fråga är till er som är ekonomer/ accountants borde jag ta chansen och plugga accountacy i Glasgow är det värt det eller kommer jag slösa mina år eller söka till civilekonom i Sverige o strunta i acconutancy 😔😔

Accountancy antar jag då är en ren redovisningsutbildning/program. Redovisningsregler är i mångt och mycket specifikt för olika länder. Vad vill du syssla med i framtiden? Vill du jobba och bo i UK är det klockrent. Vill du kanske hellre bo och arbeta i Sverige med redovisning, kommer en civilekonomutbildning i Sverige att vara bättre för dig.

Ett tips är kanske att höra med en redovisningsbyrå i Sverige och se ifall en utbildning i annat EU-land är en godtagbar utbildning för att söka jobb hos dem.
Citera
2017-04-16, 19:11
  #4
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahla1011
Hej ,
Jag vet inte om det här är rätt plats att skriva denna inlägg i men jag kör på då jag är i behov av hjälp!!

Jag sökte till Glasgow uni och fick en conditional offer inom accountancy! Först blev jag skit glad men sen fick jag ångest när jag läste om civilekonom och att det är ett mer bredare program

Min fråga är till er som är ekonomer/ accountants borde jag ta chansen och plugga accountacy i Glasgow är det värt det eller kommer jag slösa mina år eller söka till civilekonom i Sverige o strunta i acconutancy 😔😔

Om du vill jobba som redovisningskonsult så behöver du inte ens läsa på universitetet, lönen är dock riktigt dålig. Du kan lika gärna ta en ettårig YH-utbildning!
__________________
Senast redigerad av JohnRoe 2017-04-16 kl. 19:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback