Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-01, 10:26
  #1
Medlem
Hej,

Har senaste dagarna haft stora problem med min Asus AC56u. Tappar åtkomsten till internet tämligen oregelbundet på bägge mina fiberlinor. Har två olika linor som jag kan testa med, och den tenderar att göra det på bägge. En omstart löser problemet, men däremot vet man inte när det kommer tillbaka igen. Två olika ISP, som säger att dem ej har några problem i nätet.

Någon som haft samma problem?
Citera
2017-04-01, 11:26
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledstripe
Hej,

Har senaste dagarna haft stora problem med min Asus AC56u. Tappar åtkomsten till internet tämligen oregelbundet på bägge mina fiberlinor. Har två olika linor som jag kan testa med, och den tenderar att göra det på bägge. En omstart löser problemet, men däremot vet man inte när det kommer tillbaka igen. Två olika ISP, som säger att dem ej har några problem i nätet.

Någon som haft samma problem?

har haft problem med att nätet "trillar ur" - den ena gången hjälpte det att flytta routern till samma rum som datorn. Den andra gången var det uppdatering på datorn som hjälpte. (antagligen fått in nån skit).
Citera
2017-04-01, 14:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledstripe
Hej,

Har senaste dagarna haft stora problem med min Asus AC56u. Tappar åtkomsten till internet tämligen oregelbundet på bägge mina fiberlinor. Har två olika linor som jag kan testa med, och den tenderar att göra det på bägge. En omstart löser problemet, men däremot vet man inte när det kommer tillbaka igen. Två olika ISP, som säger att dem ej har några problem i nätet.

Någon som haft samma problem?

Har du provat med mer än en enhet? Telefon/Dator/Surfplatta/Spelkonsol?
Har du provat att göra en fabriksåterställning av din router?
Kör du normalt med wifi eller lankabel?
Eftersom du har fiber borde du ha möjlighet att koppla in en dator direkt in i din fiberlina, förbi routern, prova detta och se om du tappar uppkoppling på detta vis också.

Om wifi:
När du tappar uppkoppling, försvinner wifi-nätet helt från listan över tillgängliga nätverk?
Har du provat att använda lankabel istället för att se om problem kvarstår?
Citera
2017-04-02, 15:45
  #4
Medlem
Låter som exakt samma problem som jag har! Har prövat 2 billiga skitroutrar, har funkat bra senaste dygnet men dock fungerar inte WiFi av någon anledning. Har varit borta resten av veckan så kan inte uttala mig om det...

Läs gärna min tråd om det: (FB) Tappar DNS (o)regelbundet!

Vilken ISP har du?
Citera
2017-04-03, 02:28
  #5
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledstripe
Hej,

Har senaste dagarna haft stora problem med min Asus AC56u. Tappar åtkomsten till internet tämligen oregelbundet på bägge mina fiberlinor. Har två olika linor som jag kan testa med, och den tenderar att göra det på bägge. En omstart löser problemet, men däremot vet man inte när det kommer tillbaka igen. Två olika ISP, som säger att dem ej har några problem i nätet.

Någon som haft samma problem?

Nu hittar jag inte tillbaka till din tidigare tråd så vet inte hur ditt kabeldragande slutade Men du använder inte två nätverkskort i samma dator och med samma subnät nu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback