Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-31, 22:33
  #1
Medlem
arneankanns avatar
Köpte denna dator idag då jag behövde en billig dator snabbt efter att min gamla pajade imorse. Allting fungerar precis som det ska, förutom just att kortkommandot fn+f9 för att stänga av touchpaden ej fungerar. Jag har sett att detta är ett vanligt problem och att det ska gå att inaktivera touchpaden via kontrollpanelen, men det alternativet är inte klickbart för mig. Jag kan avinstallera drivrutinerna, men det vill jag ju inte då jag vill kunna använda den ibland, bara inaktivera den medan jag sitter med en vanlig mus.

Finns det någon lösning?
Citera
2017-04-01, 00:51
  #2
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Köpte denna dator idag då jag behövde en billig dator snabbt efter att min gamla pajade imorse. Allting fungerar precis som det ska, förutom just att kortkommandot fn+f9 för att stänga av touchpaden ej fungerar. Jag har sett att detta är ett vanligt problem och att det ska gå att inaktivera touchpaden via kontrollpanelen, men det alternativet är inte klickbart för mig. Jag kan avinstallera drivrutinerna, men det vill jag ju inte då jag vill kunna använda den ibland, bara inaktivera den medan jag sitter med en vanlig mus.

Finns det någon lösning?

Uppdatera Asus smart gesture fick jag lov att göra efter jag hade fått en uppdatering till win10 för att det skulle fungera att stänga av touchpaden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback