Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-31, 20:52
  #1
Medlem
Cliffsters avatar
Hej ni kunniga, idag fick jag min nya dator som jah ska ha i jobb. En Lenovo Thinkpad 13. Jag hann använda den i en halvtimme, varpå jag bara fällde ihop den då jag sedan skulle använda den igen.

När jag kommer tillbaka och ska öppna upp den igen, går den från "viloläge" till att den går igång, problemet är att ingenting händer. Lampan för att den är igång lyser men det händer inget, detsamma om jag startar om den.

Hur fasen kan detta hända med en ny dator..? Har det något med drivrutiner för grafikkortet att göra eller vad är felet.. Många sidor säger ju att man ska ta ut batteriet, i mitt fall vill jag ju gärna undvika det då datorn är helt ny och jag behöver skruva i den. Tänkte därför låta den ladda ur nu när den ändå är igång(lampan lyser och den är lite ljummen).

HJÄLP SNÄLLA
Citera
2017-04-18, 13:34
  #2
Medlem
Tjenare!

Det är inte ett helt ovanligt problem. Det är oftast på grund av att drivrutinerna inte är helt 100% med i matchen. D.v.s. anpassade/testade osv..

Har även sätt att det är ett vanligare problem i t.ex. Windows 10, än vad det var i Windows 7. För att nya krav har ställts på drivrutinerna och tillverkarna är inte "ikapp" helt enkelt.

Kanske inte ett heeelt enkelt ingrepp om man är okunnit.. Men personligen så hade jag ominstallerat hela dator och installerat alla drivrutiner från början. Ev. försökt byta vissa lenovo-specifika drivare till generiska-drivare.. och utvärderat.
Citera
2017-04-18, 15:14
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du nämner i trådens rubrik "black screen". Vad står det i Loggboken?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback