Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-31, 20:37
  #1
Medlem
Jag undrar om någon på FB kan ge tips på hur en kan träffa en särskild typ av män?

Jag söker efter en intelligent man (helst barnfri), som önskar att resa mycket och gärna prova lite äventyrliga aktiviteter. (Ointelligenta män som bara är går efter utseende och då enbart vill ha en partner för sex och städhjälp undanbedes.) En intelligent man kan en diskutera de flesta ämnen med på en hög nivå, är ens bästa vän, samt är insiktsfull, kan se på teman utifrån flertalet perspektiv, är öppensinnad, medveten om egna (mycket få) fördomar etc.

Jag har förgäves letat män enligt beskrivningen ovan, men misslyckats.

När jag läste min utbildning (för ca 10 år sedan) fanns det givetvis många av denna typ av män, dock var jag själv i ett långvarigt förhållande då så det var ej aktuellt med en ny man.
Citera
2017-03-31, 20:44
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Önskar en liknande fru faktiskt... har inte hittat någon, börjar undra om dom finns eller om det bara är en hägring.
Citera
2017-03-31, 20:50
  #3
Medlem
Riddarhusets avatar
Du får väl röra dig i de kretsar där dessa män finns.
Du kan väl dejta på nätet.
Läsa några kvällskurser på universitet i de ämnen du är intresserad - varför inte filosofi
Citera
2017-03-31, 20:50
  #4
Medlem
Idittfejss avatar
Nu du lilla gumman ska jag ge dig ett bra tips!

Om du får daglig ögonkontakt med söt kille på jobbet,gym eller vad fan som helst men killen inte vågar ta intiativ. Så gör det själv, då vet du att han är lite blyg och det finns stora chanser att han är en smart kille och inte är ute efter sex.
Citera
2017-03-31, 20:54
  #5
Medlem
Givetvis önskar nog alla människor en mycket snygg och attraktiv partner. Dock: Om människan ser ok ut, så blir utseendet sekundärt - det är mer centralt med andra delar i en relation.

Exempelvis har jag levt i en relation i över 10 år tillsammans med en intelligent man, vilket var välfungerande då vi harmoniserade väl inom de flesta områden och var varandras bästa vänner.

Självklart är också sex en viktig ingrediens i samlivet, och för att det ska fungera krävs såklart en attraktion. Samtidigt är det viktigaste för attraktionen (enligt mig) personens inre kvaliteter och vilka känslor en själv har för just den personen.

Syftet med frågan handlar dock om tips på var jag bör leta efter en sådan man?
Citera
2017-03-31, 20:54
  #6
Medlem
rejmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jytropisch
Jag undrar om någon på FB kan ge tips på hur en kan träffa en särskild typ av män?

Jag söker efter en intelligent man (helst barnfri), som önskar att resa mycket och gärna prova lite äventyrliga aktiviteter. (Ointelligenta män som bara är går efter utseende och då enbart vill ha en partner för sex och städhjälp undanbedes.) En intelligent man kan en diskutera de flesta ämnen med på en hög nivå, är ens bästa vän, samt är insiktsfull, kan se på teman utifrån flertalet perspektiv, är öppensinnad, medveten om egna (mycket få) fördomar etc.

Jag har förgäves letat män enligt beskrivningen ovan, men misslyckats.

När jag läste min utbildning (för ca 10 år sedan) fanns det givetvis många av denna typ av män, dock var jag själv i ett långvarigt förhållande då så det var ej aktuellt med en ny man.

1. Jag gissar på att du inte är attraktiv nog och kan helt enkelt inte attrahera denna typen av män du är ute efter.

2. Du är för gammal för att hitta denna typen av män.

Alltså, intelligenta män vet sitt värde och vet vad de kan få.
Du har många krav osv, men du gillar inte män som är ute efter utseende och sex. Vad har du då att erbjuda som han själv inte kan få annat håll? Varför ska någon välja en 35år kvinna när han kan få en 25årig kvinna som är sexig och vill ha sex? Jag vill inte verka negativ mot dig, men du måste ju förstå att kvinnans starkaste kort är utseendet och att ni kan erbjuda sex. Givetvis kommer personligheten in när det kommer till förhållande, men finns inte utseendet och sexet så kan du inte förvänta dig en framgångsrik och intelligent man, för han kan få bättre.
Citera
2017-03-31, 21:06
  #7
Medlem
Du vill ha en intelligent man men skriver plattityder i stil med att känslor för en person är viktigt för attraktionen et c. Du verkar inte smart själv. Nöj dig med en halvkorkad snubbe.
Citera
2017-03-31, 21:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Du vill ha en intelligent man men skriver plattityder i stil med att känslor för en person är viktigt för attraktionen et c. Du verkar inte smart själv. Nöj dig med en halvkorkad snubbe.

Alla människor attraheras av olika aspekter hos en människa, vilket är anledningen till att många olika typer av förhållanden fungerar. Det som fungerar för dig, fungerar inte för nästa osv. Jag lägger ingen värdering i att en del människor enbart attraheras av utseende - om det fungerar så är det bara bra. Samtidigt är det så att olika människor fungerar på olika sätt, vilket är det intressanta med att möta olika sorters människor.

Du skriver att jag använder plattityder, men faktum är just det är vad som attraherar mig. Om jag tycker om en människas inre, så blir jag attraherad. Du kanske fungerar på ett annat sätt, vilket är helt okej. Alla människor är olika, och jag söker en man som fungerar på ett sätt som liknar mitt sätt att fungera.
Citera
2017-03-31, 21:25
  #9
Avstängd
Fy fan vad man slås ibland av verkigheten mitt i facet. Sex är mest en egen sak uppstånden i ens skalle. Ser på chaturbate där folk ligger o får sin kiuk avsugen av fotomodeller alla verkar inte känna något. Jag tror på aristotoles summan är konstant av våra laster. Man kan inte få+ mer sex det är som el det går inte lagra sex dör ut utan ström. Kuken dras bästa av ägaren så fort det ska dit värsta fina bruden så blir det robotlikt. Det är inte kopplat till själen-Så hela västvärldens jagande efter mer pengar större hus bättre utb allt utminnar i att man fått den där snyggingen så liggen man där o provar alla ställninga som finns o då märker man människan är begränsad man kan inte bli rik i sex man kan inte lagra sex sex är tamifan bäst med sin egen hand så då är allt jagande efter status makt pengar i slutändanm mendingslös. Handen gör jobbet jag dör lycklig.
Citera
2017-03-31, 21:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jytropisch
Alla människor attraheras av olika aspekter hos en människa, vilket är anledningen till att många olika typer av förhållanden fungerar. Det som fungerar för dig, fungerar inte för nästa osv. Jag lägger ingen värdering i att en del människor enbart attraheras av utseende - om det fungerar så är det bara bra. Samtidigt är det så att olika människor fungerar på olika sätt, vilket är det intressanta med att möta olika sorters människor.

Du skriver att jag använder plattityder, men faktum är just det är vad som attraherar mig. Om jag tycker om en människas inre, så blir jag attraherad. Du kanske fungerar på ett annat sätt, vilket är helt okej. Alla människor är olika, och jag söker en man som fungerar på ett sätt som liknar mitt sätt att fungera.

Okej. Men med tanke på trådstarten, vad har detta med intelligens att göra?
Citera
2017-03-31, 21:29
  #11
Medlem
Valsus avatar
Bara att du går in på vilket IT-universitet du vill, där finns bombis jättemånga att välja & vraka mellan.

Här är ett i Göteborg: http://www.ituniv.se/
Citera
2017-03-31, 21:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Okej. Men med tanke på trådstarten, vad har detta med intelligens att göra?

Jo, för jag vill ha en man som jag kan föra intressanta och givande samtal med. Samtal och diskussioner kring diverse ämnen, där det kräver att båda parterna är pålästa. Att läsa på ett ämne kräver engagemang och en viss intelligens. Intelligens är inte något statiskt, utan kan utvecklas och utökas under en människas hela liv (förutsatt att inga sjukdomar sätter stopp för utvecklingen). Jag vill att jag och min partner utvecklar vår intelligens tillsammans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback