Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-31, 19:39
  #1
Avstängd
Är det någon som tagit bort sin tatueringar och hur mycket kostade det? Hur måga gånger fick ni gå till laserbehandling? Hur ont gjorde det?
Vart resultatet bra?
Citera
2017-03-31, 20:05
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Nån är det säkert. Kan inte tänka mig annat. Kan du?

(FB) Jag var på laserbehandling

(FB) Ta bort tatuering med laser

https://www.flashback.org/sok/laserbehandling?f=278
Citera
2017-04-09, 17:18
  #3
Medlem
Briasccas avatar
Ang kostnaden så är ett vanligt riktmärke att en borttagning av en tatuering kostar 10 ggr så mycket som själva tatueringen kostade att göra. Men förstås finns det kostnadsskillnader beroende på färger, tatueringstyp och individuella kroppsliga reaktioner
Citera
2017-04-16, 21:09
  #4
Medlem
Har tagit bort flera och kan säga att priset varierar väldigt kraftigt mellan olika kliniker. Hu lång tid det tar och hur många behandlingar som behövs beror på flera olika saker (storlek, ålder, färger). Vad gäller smärtan så kan jag bara säga att den är riktigt brutal.
Citera
2017-04-16, 22:11
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyWalker.
Har tagit bort flera och kan säga att priset varierar väldigt kraftigt mellan olika kliniker. Hu lång tid det tar och hur många behandlingar som behövs beror på flera olika saker (storlek, ålder, färger). Vad gäller smärtan så kan jag bara säga att den är riktigt brutal.
Tack har också hört att smärtan är hemsk. Känns det som dom smälter huden eller?
Citera
2017-04-17, 01:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Tack har också hört att smärtan är hemsk. Känns det som dom smälter huden eller?

Mer som när man snärtar ett gummiband mot hunden fast 10 ggr starkare och flera gånger i sekunden..
Citera
2017-09-02, 11:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Är det någon som tagit bort sin tatueringar och hur mycket kostade det? Hur måga gånger fick ni gå till laserbehandling? Hur ont gjorde det?
Vart resultatet bra?

Jag har en ful tatuering som jag har börjat ta bort. Så här gör jag. Ta en disksvamp (en ny nu!!!) och skrapa med den ruggiga ytan. Se till att vara full när du gör det för du måste gå på djupet, och ja, det gör ont. Ha väteperoksid (finns på apoteket) hemma för det kommer att vara sig, plus kompresser. Ja, du kan ta bort dina tatueringar själv.
Det gör ont men, för att bli fin måste man lida pin.
Citera
2017-12-26, 14:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Jag har en ful tatuering som jag har börjat ta bort. Så här gör jag. Ta en disksvamp (en ny nu!!!) och skrapa med den ruggiga ytan. Se till att vara full när du gör det för du måste gå på djupet, och ja, det gör ont. Ha väteperoksid (finns på apoteket) hemma för det kommer att vara sig, plus kompresser. Ja, du kan ta bort dina tatueringar själv.
Det gör ont men, för att bli fin måste man lida pin.

Jag har sett resultatet av "disksvamp-metoden" minst fyra gånger och alla har riktigt fula ärr (mycket fulare och tyvärr mer permanenta än tatueringen). Att skapa ett sår som är så djupt att bläcket kommer ut med skorpan ger i stort sett alltid kvarstående ärrvävnad och om inte tatueringen är extremt ytlig kommer det att finnas bläck kvar. Med andra ord byter man en ful tatuering mot en ännu fulare sörja av ärrvävnad och bläckrester. Bläckresterna går att ta bort med en riktigt kraftfull laser men ärret blir kvar.
Citera
2017-12-26, 14:51
  #9
Medlem
Jag har inte tagit bort min men däremot flera andras eftersom det är mitt jobb sen några år, så jag törs påstå att jag vet vad jag pratar om.
* Kostnaden varierar en del men jämnas ut av att de som tar minst betalt per gång oftast har usla maskiner och behöver göra fler behandlingar. Säkrast är att vända dig till någon som erbjuder takpris: Då vet du ju hur mycket det kan kosta som mest och de skulle inte våga ge dig ett takpris om de inte var säkra på att den går bort helt.
* Antalet behandlingar beror på en mängd faktorer och kan variera från en till evigheten. Med min maskin krävs oftast 7-9 men den är bland de allra bästa som finns.
* Hur ont det gör är otroligt olika. De flesta klarar det bra med bedövande kräm, en del struntar i krämen och 1-2% slutar - möjligen p g a smärtan. En riktigt snabb maskin är en stor fördel här.
* Resultatet kan bli perfekt idag men det krävs en rejäl maskin, en erfaren operatör (eller laserterapeut som är den officiella titeln) och en kund som noggrant följer eftervårdsinstruktionen.
* Du frågade inte hur lång tid det tar men jag säger det ändå: Räkna med två år om det ska bli riktigt bra (spårlöst).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback