Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-31, 19:32
  #1
Medlem
Någon som kan hjälpa mig, jag blir tokig.
Jag har en HP Spectre 360 och kör Windows 10, nu har skärmen börjat att frysa nästan omedelbart efter att jag loggar in, det blir ränder över skärmen och jag kan inte göra någonting. Startar jag om så ser allt bra ut tills jag loggar in igen och så är det samma visa.
Väntar jag så kan skärmen komma tillbaka dock med lite ränder och så kommer den frysa strax igen.
I start up visas allt kristallklart, det är bara när jag börjar jobba med den som detta sker

Vad ska jag göra med eländet?
Citera
2017-03-31, 19:37
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du provat med en ominstallation som avser grafikkortets drivrutin?
Citera
2017-03-31, 19:39
  #3
Medlem
Ja, jag har uppdaterat drivrutiner för grafikkort och det funkade bättre ett tag men nu är det samma sak igen.
Citera
2017-03-31, 19:42
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kan vara en början på ett defekt grafikkort. Men försök att leta upp äldre version på drivrutinen. Prova då denna version men var noga med att avinstallerar bort din nuvarande helt.

Tar hjälp av ett bra avinstallationsprogram, te.x Revo Uninstaller Pro.
Citera
2017-03-31, 19:45
  #5
Medlem
Tack för tips!
Citera
2017-03-31, 21:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nixoncc
Någon som kan hjälpa mig, jag blir tokig.
Jag har en HP Spectre 360 och kör Windows 10, nu har skärmen börjat att frysa nästan omedelbart efter att jag loggar in, det blir ränder över skärmen och jag kan inte göra någonting. Startar jag om så ser allt bra ut tills jag loggar in igen och så är det samma visa.
Väntar jag så kan skärmen komma tillbaka dock med lite ränder och så kommer den frysa strax igen.
I start up visas allt kristallklart, det är bara när jag börjar jobba med den som detta sker

Vad ska jag göra med eländet?

När du belastar den så blir den varm och låser sig, det är kylproblem, har du garanti?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback