Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-31, 19:26
  #1
Medlem
Startvikt: 65 kilo. [31/3]
Målvikt: 50 kilo.

Detta kändes som ett bra ställe att föra dokumentation över viktresan, så jag tänkte att jag skapar väl min egen journal.

Bakgrundsinfo:
Pendlat mycket i vikt senaste åren, jojobantat osv. Nu ligger mitt BMI plötsligt på 25,4 och jag är därmed överviktig. Mina kläder passar inte längre och jag drar mig för att köpa nya för att jag inte känner igen min kropp i spegeln. Jag vill ner till cirka 52 kilo för att vara nöjd.

HUR
Jag tänkte satsa på VLCD och hålla mig runt 800 kalorier per dag. Det bör göra ge mig -1 kilo per vecka och jag är då färdig i slutet på juli. Om jag sköter mig helt felfritt dvs...

Jag är inte mycket för att gymma men ska försöka gå minst 5 kilometer varje dag och kanske gå ut och jogga om lusten faller sig på.

Något jag skulle vilja ha som komplement är hungerdämpande. Har lite efedrin hemma men blir så påverkad av dom i huvudet (känner mig smått som en tjackis eller som att jag totalöverdosat på koffein. Skakig och energisk hela dagen för att sedan bryta ihop på kvällen. Obehagligt.)
Reductil kanske är något för mig?

Mitt största hinder för att hålla den här dieten är att hungern ska få mig att överäta för om jag är allt för hungrig så fungerar jag inte. Sögsuget kan jag övervinna med viljestyrka och disciplin men inte hungerskänslorna. Ett annat problem är väl alkoholen, 800 kcal/dag lämnar inte mycket rum för alkohol alls och att isolera mig i 4 månader känns tråkigt. Får kanske köra skinnyvodkadrink framöver

Allt gott!
/Relief
Citera
2017-03-31, 19:33
  #2
Medlem
ArischManns avatar
Om du får för dig att fuska, ställ dig framför spegeln en stund och kolla på dig själv,
kläm på chips tuttarna lite gran..
och tryck sen ner ett par fingrar i halsen & sikta på toan.
Lycka till!
Citera
2017-03-31, 19:34
  #3
Medlem
Idag:
Nutrilettbar: 220 kcal
Hallon 125 gram: 60 kcal

Lunch:
Två ägg: ~ 160 kcal

Middag:
Lindahls Kvarg 125 gram: 90 kcal

Mjölk i kaffe/te: ~30 kcal

= 560 kcal.

Är inte hungrig och klockan är halv åtta. Jag hade inte tänkt att äta efter klockan 19 så det landar på 560 kcal idag.
Citera
2017-03-31, 19:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
Om du får för dig att fuska, ställ dig framför spegeln en stund och kolla på dig själv,
kläm på chips tuttarna lite gran..
och tryck sen ner ett par fingrar i halsen & sikta på toan.
Lycka till!
För det första så har jag inte chipstuttar och för det andra vill jag inte dra på mig bulimi under min viktresa.
Citera
2017-04-01, 01:25
  #5
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
Om du får för dig att fuska, ställ dig framför spegeln en stund och kolla på dig själv,
kläm på chips tuttarna lite gran..
och tryck sen ner ett par fingrar i halsen & sikta på toan.
Lycka till!



Tror det är en tjej så hon har nog riktiga tuttar


Citat:
Ursprungligen postat av Relief
Är inte hungrig och klockan är halv åtta. Jag hade inte tänkt att äta efter klockan 19 så det landar på 560 kcal idag.


I trådstarten skriver du att du har BMI på 25,4 och att du väger 65kg. I en annan tråd skriver du att du är 175cm lång. Räknar ditt BMI till 21,2. 560kcal låter också väldigt lågt? Har du ätstörningar?
Citera
2017-04-01, 01:30
  #6
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Tror det är en tjej så hon har nog riktiga tuttar





I trådstarten skriver du att du har BMI på 25,4 och att du väger 65kg. I en annan tråd skriver du att du är 175cm lång. Räknar ditt BMI till 21,2. 560kcal låter också väldigt lågt? Har du ätstörningar?

Probably
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback