Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-11, 09:33
  #37
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Margit i Almedalen : https://twitter.com/margitsilber

"Vill du ge din tidning till en judinna? Jag frågade en från NMR som sträckte fram Nordfront till mig. Han tystnade."

Japaner, japaner, japaner eller ska jag skriva judar, judar, judar? I massmedia finns de tydligen överallt.
Citera
2017-07-12, 05:44
  #38
Medlem
Hon har i åratal varit inrikeskommentator på SVT, nu skriver hon på DN:s ledarsida, ännu ett exempel på den politiska hemvisten för journalister inom Public Service
Citera
2017-07-12, 11:18
  #39
Medlem
Ankdammsmans avatar
Hon har alltså häckat på SVT sen Fälldin? Inte konstigt att det ser ut som de gör. Det måste vara ingroddare än möglet i en knarkarkvart på det stället.

En institution, på alla sätt och vis. Och de som börjar där nu kommer att checka ut runt 2060.
Citera
2017-07-12, 11:40
  #40
Medlem
Pekka-Ukkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Inte att glömma brorsan Willy; en IDF-officerare som var med Ariel o slakta kvinnor o barn i Libanon. Willy - ett fall för ICC
Det skulle vara mycket intressant att få veta var du har fått det ifrån. Att Willy Silberstein är ultrazionist är inget nytt så även han syster. Men att Willy skulle ha varit IDF-soldat det vore något nytt isåfall.
Citera
2017-07-12, 12:25
  #41
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Inte att glömma brorsan Willy; en IDF-officerare som var med Ariel o slakta kvinnor o barn i Libanon. Willy - ett fall för ICC

Enligt Silbersteins CV har han jobbat oavbrutet som journalist eller pr-hora sen 1977. 1982 var han på SvD, men han kanske tog tjänstledigt för att vara med i Libanonkriget? Skriv gärna mer om det när du har bevis, ett riktigt scoop i så fall.

Vad gäller hans syster personifierar hon det Johan Hakelius kallar det radikala övremedelklassfiltret. En av alla de som gjort sitt jobb riktigt dåligt de sista tio åren.
Citera
2017-07-12, 12:37
  #42
Medlem
AdamBombs avatar
Hej då ondskefulla svenskhatande judehäxa! Vi kommer inte sakna dig! Vi hoppas att du får en väldigt kort tid i pension, du har nämligen åderlåtit svenskarna alldeles för länge.
Citera
2017-08-02, 17:49
  #43
Medlem
Passepartouts avatar
Denna sopiga journalist jobbar för Studio Ett, SR, idag.

Varför jag tycker hon är sopig?

Hon förmår inte att skilja sitt eget tyckande från neutral och objektiv journalistik. Visserligen har hon gott sällskap av de flesta kolleger på SR, men det hade varit skönt med en vinklad journalist mindre i etern.

Edit: PK-maffian ordnar gräddfiler i sekten, oavsett om de gått i pension.
__________________
Senast redigerad av Passepartout 2017-08-02 kl. 17:53.
Citera
2017-08-05, 03:47
  #44
Avstängd
Bejruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Denna sopiga journalist jobbar för Studio Ett, SR, idag.

Varför jag tycker hon är sopig?

Hon förmår inte att skilja sitt eget tyckande från neutral och objektiv journalistik. Visserligen har hon gott sällskap av de flesta kolleger på SR, men det hade varit skönt med en vinklad journalist mindre i etern.

Edit: PK-maffian ordnar gräddfiler i sekten, oavsett om de gått i pension.

Det är ingen kukmätar tävling men judarna som styr inte ..Har Margit Silberstein gått i pension hon han inte vara 67år på långa vägar?

Jag tycker att hon var skaplig jag minns henns bror han var en matkfaktor Willy är hon kvar på radion? Han är någon sorts gudfader för judar, han gillar inte massinvndring av Araber.

Där ser man vak man missar på ett är för en Mod som stänger av så tror man att man orkar kolla upp under avstängnings tiden det gör man inte.
Svt kör ett så multi expriment med Juggar som läser väder och finnar som läser nyheter.

Det är inte undra på att folk väljer andra kanaler för nyheter.

Sen så kan ska inte den staliga televisonen hjälpa nya svenskar till språket på det här sättet.

Jag säga en sak till om alla som bott här i 55år väljer att dra efter ett långt liv om 7år och hämtar ut pensionen i andra länder så är det ett fett misslyckande.// Bejrut
Citera
2017-08-05, 03:50
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Efter 40 år i sanningens tjänst slutar en våra mest folkkära journalister, Margit Silberstein som började på SVT vid 26 års ålder får nu en välförtjänt långsemester!

Hur ser ni på hennes 40-åriga karriär, toppar och dalar? Kan någon axla hennes balklänning?

Vem vill jobba på ett ställe där man får sina jobb utifrån vem man knullat eller vilken politisk tillhörighet man uttrycker.
Citera
2017-08-07, 11:35
  #46
Medlem
Margit i Studio Ett kanske bara är sommarvikarie. Gått från TV till radio i alla fall.
Undrar vilken riktning som är vanligast bland de som byter.
Citera
2017-08-07, 11:40
  #47
Medlem
Ankdammsmans avatar
Hon har alltså suttit där sen Fälldin. Sanslöst.

Ser också att DN snappat upp föredettingen, vilket är ungefär lika otippat. Rikslikaren fylls alltmer av praktikanter och pensionärer, båda med blygsamma löneanspråk får man förmoda.
Citera
2017-08-07, 13:56
  #48
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Hon har alltså suttit där sen Fälldin. Sanslöst.

Ser också att DN snappat upp föredettingen, vilket är ungefär lika otippat. Rikslikaren fylls alltmer av praktikanter och pensionärer, båda med blygsamma löneanspråk får man förmoda.
Samt reducerade arbetsgivaravgifter. Jag kan inte ens föreställa mig hur hämmande det är för den personliga utvecklingen att arbeta i en bransch för en organisation hela livet. Skrämmande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback