Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-31, 15:56
  #1
Medlem
har köpt massa olika cryptocurrencys på kraken.com och undrar hur snabbt ett uttag till mitt svenska konto går? insättningen gick fort, typ 24 timmar...

sen tänkte jag höra om jag måste skatta på eventuellt överskott/vinst? kommer det i så fall automatiskt upp på deklarationen eller måste jag anmäla detta till skatteverket, vad händer om jag struntar i detta isf?

många digitala småvalutor som går upp nu hoppas det fortsätter så=)

peace!
Citera
2017-04-25, 21:35
  #2
Medlem
Bossiemans avatar
Det kommer inte komma upp på din deklaration. Det kan du bara glömma. Ska du deklarera så finns det guider på nätet för detta.

Om du struntar i att deklarera så händer ingenting. Skatteverket har noll resurser och möjligheter att kontrollera dina transaktioner med Bitcoin. Jag råder dig att ändå deklarera vinsterna. Om du gör vinster på din trading och sysslar med cryptovalutor så gör du så mycket pengar att det inte spelar någon större roll för dig, var ärlig och bidra till systemet. Mitt råd iaf.

Om du nu absolut inte vill skatta så gör det smart. Plocka ut pengarna i Monero, Dash eller något som skatteverket inte fattar något alls om. Skaffa ett Visa-kort kopplat till crypto och skatteverket är helt borta.
Citera
2017-06-09, 17:17
  #3
Medlem
Kan man trada med andra virutuella valutor förutom bitcoins på Kraken så som Ripple, Etheritum mm?
Citera
2017-06-13, 22:45
  #4
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smogerz
Kan man trada med andra virutuella valutor förutom bitcoins på Kraken så som Ripple, Etheritum mm?

Ethereum***

Ja man kan handla med massa olika kryptovalutor, däribland Ethereum. Jag handlar bara ETH
Citera
2017-08-15, 13:23
  #5
Medlem
Kan någon vara lite schysst och förklara lite kortfattat hur det går till när man reggat konto på typ kraken. Vi säger att man köpt lite olika valutor , är det lätt och sälja dom igen ? Och kan man få pengarna till sitt bankkonto direkt ? Känns som att det är betydligt krångligare än så .
Citera
2017-08-15, 13:33
  #6
Medlem
Avskalats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hak1is
Kan någon vara lite schysst och förklara lite kortfattat hur det går till när man reggat konto på typ kraken. Vi säger att man köpt lite olika valutor , är det lätt och sälja dom igen ? Och kan man få pengarna till sitt bankkonto direkt ? Känns som att det är betydligt krångligare än så .

Använd sell istället för buy så säljs dom oftast direkt.

Använd withdrawals istället för deposit så kan du ta ut.

Enkelt.
Citera
2017-08-15, 14:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hak1is
Kan någon vara lite schysst och förklara lite kortfattat hur det går till när man reggat konto på typ kraken. Vi säger att man köpt lite olika valutor , är det lätt och sälja dom igen ? Och kan man få pengarna till sitt bankkonto direkt ? Känns som att det är betydligt krångligare än så .

Ja jag tog ut 7000€ igår (sepa transfer), kom in på mitt svenska bankkonto idag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback