Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-31, 15:46
  #1
Medlem
WhaleMales avatar
Hejsan!

Jag söker alla bra tips jag kan få om billiga ställen att äta på i London i sommar.
Bra om det inte är spyäckligt eller man blir sjuk, men annars bryr jag mig inte.

20-30 kr målet?

Gärna södra London annars kan jag handla och ta med mig maten också.

Sedan undrar jag om det finns något annat forum var de har superbra kunskap om sådant här?

Kanske något brittiskt forum?
Citera
2017-03-31, 15:55
  #2
Medlem
l150s avatar
Vet inte hur aktuell den här listan är.
Men kanske kan du hitta något.

https://www.timeout.com/london/resta...-fiver-or-less
Citera
2017-03-31, 20:38
  #3
Medlem
Sunkiga pizza hut-kopior med dealar i stil med ät så mycket du orkar för 80 pund typ. Täcker dagsbehovet om du hoppar lunch och sen toksvullar där.
Citera
2017-03-31, 20:43
  #4
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Hejsan!

Jag söker alla bra tips jag kan få om billiga ställen att äta på i London i sommar.
Bra om det inte är spyäckligt eller man blir sjuk, men annars bryr jag mig inte.

20-30 kr målet?

Gärna södra London annars kan jag handla och ta med mig maten också.

Sedan undrar jag om det finns något annat forum var de har superbra kunskap om sådant här?

Kanske något brittiskt forum?

20-30 spänn målet i London? Det får du kanske en gammal pizzaslice för om du har tur.
Brick Lane är nog området där du hittar billigaste käket men det förutsätter att du gillar mat från Bangladesh, Indien och Pakistan typ.
Citera
2017-03-31, 22:47
  #5
Medlem
Kolla på tripadvisor för lite ideér på områden och prisnivåer.
Citera
2017-03-31, 23:37
  #6
Medlem
tongzhis avatar
Bangla road.
Citera
2017-04-01, 10:53
  #7
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Sunkiga pizza hut-kopior med dealar i stil med ät så mycket du orkar för 80 pund typ. Täcker dagsbehovet om du hoppar lunch och sen toksvullar där.

Jag hoppas att du menar 8 pund och inte 80
Citera
2017-04-01, 10:53
  #8
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tongzhi
Bangla road.

Tror du är i helt fel land när du säger Bangla Road........
Citera
2017-04-01, 11:11
  #9
Moderator
Psilosophers avatar
Ett tips är pubkedjan Wetherspoons.

Där får du en enkel (men helt ok) måltid plus en pint för runt fem pund. Kolla i menyn till vilka rätter dryck ingår. Om du nu vill ha öl, förstås.
Citera
2017-04-01, 13:11
  #10
Medlem
WhaleMales avatar
Justa svar. Man kanske får köpa burkmat istället då. Har de motsvarigheter till Lidl (Har de lidl?)
, ÖB etc?

Det hade de

https://www.lidl.co.uk/en/index.htm

Några andra tips?
__________________
Senast redigerad av WhaleMale 2017-04-01 kl. 13:55.
Citera
2017-04-01, 17:01
  #11
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Justa svar. Man kanske får köpa burkmat istället då. Har de motsvarigheter till Lidl (Har de lidl?)
, ÖB etc?

Det hade de

https://www.lidl.co.uk/en/index.htm

Några andra tips?
På Aldi kan du hitta billig mat: Burk vita bönor: 23 pence styck, burk med 8 st. Bockwurst: £1.49, 20 st stora kötbullar: £1.69, gurka 50 pence, 4-pack starköl: £2.69, etc., mm. Typ såna priser.

På Poundland och liknande kan du hitta ännu billigare mat, men de har inget fast sortiment då de köper upp konkurslager.

Billigare hittar du inte, såvida du inte avser ägna dig åt den populära folksporten bin diving.
__________________
Senast redigerad av Psilosopher 2017-04-01 kl. 17:06.
Citera
2017-04-02, 14:51
  #12
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
På Aldi kan du hitta billig mat: Burk vita bönor: 23 pence styck, burk med 8 st. Bockwurst: £1.49, 20 st stora kötbullar: £1.69, gurka 50 pence, 4-pack starköl: £2.69, etc., mm. Typ såna priser.

På Poundland och liknande kan du hitta ännu billigare mat, men de har inget fast sortiment då de köper upp konkurslager.

Billigare hittar du inte, såvida du inte avser ägna dig åt den populära folksporten bin diving.


Ja aldi och lidl känns bäst. Lidl är nog kanske tom. lite billigare.

Poudland tänker jag kolla upp. Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback