Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-31, 15:15
  #1
Medlem
Har länge varit kurvig och lite knubbig och då jag gick upp rejält i vikt under puberteten på väldigt kort tid så hänger inte huden med. När jag gick i skola i USA så gjorde vi otroligt mycket Pilates och Yoga samt cyklade 2 timmar per dag men åt inte speciellt sunt, mest nudlar och grönsaker men gick ändå ner i vikt och blev starkare osv.. Nu när jag kom hem till Sverige igen så hade jag en period då jag åt allt jag saknade under de 8 månader i USA.

Har jobbat otroligt mycket sedan jag kom hem och udda timmar så har varit på latsidan och inte tänkt mer på det men nu när jag ser mig i spegeln mår jag illa. Celluliter från helvetet och låt stora som kylskåp.

Flyttar till London om 19 dagar och kommer under den tiden gå mycket och troligen gå på Gym men behöver tips om hur man skall äta nyttigt ?

Har testat LCHF men fastnade även om jag gjorde precis som jag skulle. Gick ner 4 kg och sen gick det inte mer. Är det bara att äta mycket kött och grönsaker och skippa potatis osv eller hur gör man ?

Funderar på att skaffa en PT när jag är där för att verkligen skaffa hjälpen jag behöver och peppen !
Citera
2017-03-31, 15:18
  #2
Medlem
alirahimis avatar
jag har ätit vegetariskt i flera år nu.
det har hjälpt mig hålla en snygg kropp

ät linser bönor quorn soyakorv osv

jag brukar ha ris till och spaghetti osv potatis ibland

med frysta eller färska grönsaker

ät inte så mycket pommes och mc donalds osv om du vill gå ner i vikt.
om du håller dig borta från skräpmat och sånt och tränar mycket
kommer du få en fin figur. att cykla några timmar om dan hjälper att gå ner i vikt också
Citera
2017-03-31, 15:25
  #3
Medlem
retrospectives avatar
Det faktum att du överväger att betala någon för att säga åt dig att träna är helt jävla bisarrt. Fundera på varför du inte på egen hand klarar av att åsidosätta en liten stund varje eller varannan dag åt några enkla övningar, och att äta bättre... Ät tre standardmål om dagen, varken mer eller mindre, och skippa fettokäket, så kommer det ju ordna sig. Hur svårt är det på en skala?

Tjocka människor är lata människor. Å andra sidan, du jobbar så du har pengar, och jag är så klart ingen att säga vad du ska spendera pengarna på. Tycker bara att det är sinnessjukt att människor är så apatiska att de inte hanterar en sådan enkel sak som tre mål om dagen.

Lycka till.
Citera
2017-03-31, 15:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Det faktum att du överväger att betala någon för att säga åt dig att träna är helt jävla bisarrt. Fundera på varför du inte på egen hand klarar av att åsidosätta en liten stund varje eller varannan dag åt några enkla övningar, och att äta bättre... Ät tre standardmål om dagen, varken mer eller mindre, och skippa fettokäket, så kommer det ju ordna sig. Hur svårt är det på en skala?

Tjocka människor är lata människor. Å andra sidan, du jobbar så du har pengar, och jag är så klart ingen att säga vad du ska spendera pengarna på. Tycker bara att det är sinnessjukt att människor är så apatiska att de inte hanterar en sådan enkel sak som tre mål om dagen.

Lycka till.

Det är inte för att jag inte klarar av att göra det själv, det är mest att jag vill ha tips av någon som KAN det jag vill kunna och inte alls någon som säger åt mig att träna, vafan har du fått det ifrån? Men jesus, det vet jag ju redan och det är inte det som är poängen. Har jobbar arslet av mig för att kunna ge mig iväg på ett äventyr och inte haft tiden till att prioritera mig själv och en massa skit emellan och det är just nu jag har chansen att ta vara på egentid och få en omställning från allt. Fettokäket finns inte ens på kartan då jag inte äter macdonalds eller max mat osv.

Är inte tjock, långt ifrån. Har några extra kilo som jag vill få bort men det är mest hur man skall gå tillväga på bästa sätt så att det inte blir en jävla jojobantning eller någonting.

Det komiska och bisarra i din kommentar är att du bara antar massa saker som jag inte ens sa, bara för att man vill vara nyttigare och slimmare för att känna sig vacker så betyder det inte att man äter mer än 3 stadiga mål per dag , eller ? Kanske du som fått någonting om bakfoten men så är ju inte läget alls.
Citera
2017-03-31, 15:51
  #5
Medlem
DoctorWos avatar
Ät mer grönt. Ingen skräpmat, ingen alkohol och inga sötsaker. Begränsa kolhydraterna, de är största boven efter sockret.

https://pbs.twimg.com/media/CO94tzBWwAAvSgV.jpg:large
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...10644508f2.jpg

Bra exempel på alternativ.
__________________
Senast redigerad av DoctorWo 2017-03-31 kl. 15:56.
Citera
2017-03-31, 16:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWo
Ät mer grönt. Ingen skräpmat, ingen alkohol och inga sötsaker. Begränsa kolhydraterna, de är största boven efter sockret.

https://pbs.twimg.com/media/CO94tzBWwAAvSgV.jpg:large
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...10644508f2.jpg

Bra exempel på alternativ.

Tack !

Ja jag kommer absolut skippa allt sånt, men med tanke på träning, hur mycket borde man träna ? Funderar på att göra kanske 1 timma cardio varje dag eller 5 dagar i veckan med styrka inblandat, funkar det ?
Citera
2017-03-31, 16:35
  #7
Medlem
DoctorWos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliaisabell
Tack !

Ja jag kommer absolut skippa allt sånt, men med tanke på träning, hur mycket borde man träna ? Funderar på att göra kanske 1 timma cardio varje dag eller 5 dagar i veckan med styrka inblandat, funkar det ?

När man vill gå ner i vikt så är cardio överlägset bättre eftersom det ökar det dagliga underskottet. Tänk bara på att inte "äta tillbaka" det du förbränner för optimalt resultat. Cardio varje dag, cirka 1h lågintensivt såsom promenad/joggning/cykling etc gör susen. Styrketräna kan du göra 3ggr/vecka. Håll proteinintaget högt om du tänker träna styrka annars lär du förlora mycket muskelmassa.
Citera
2017-03-31, 16:35
  #8
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliaisabell
Tack !

Ja jag kommer absolut skippa allt sånt, men med tanke på träning, hur mycket borde man träna ? Funderar på att göra kanske 1 timma cardio varje dag eller 5 dagar i veckan med styrka inblandat, funkar det ?

Träna dom dagarna du hinner och har möjlighet, mängden är svårt att svara på exakt. Vill du kombinera styrka/kondition så går även det, vid viktnedgång är styrketräning att rekommendera. Och konditionsträning eller morgonpromenader m.m är inte ett måste för viktnedgång.

Du behöver förövrigt inte skippa kolhydrater.
Citera
2017-03-31, 16:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Träna dom dagarna du hinner och har möjlighet, mängden är svårt att svara på exakt. Vill du kombinera styrka/kondition så går även det, vid viktnedgång är styrketräning att rekommendera. Och konditionsträning eller morgonpromenader m.m är inte ett måste för viktnedgång.

Du behöver förövrigt inte skippa kolhydrater.

Vad skulle du rekommendera att äta i såfall ? Vilken slags mat osv ?
Citera
2017-03-31, 17:01
  #10
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliaisabell
Vad skulle du rekommendera att äta i såfall ? Vilken slags mat osv ?

Försök äta så näringsrikt som möjligt. Kött,fisk,ägg,kyckling,kvarg,keso,havregryn,pasta, potatis och frukt/grönt.
Citera
2017-03-31, 17:13
  #11
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliaisabell
Det är inte för att jag inte klarar av att göra det själv, det är mest att jag vill ha tips av någon som KAN det jag vill kunna och inte alls någon som säger åt mig att träna, vafan har du fått det ifrån? Men jesus, det vet jag ju redan och det är inte det som är poängen. Har jobbar arslet av mig för att kunna ge mig iväg på ett äventyr och inte haft tiden till att prioritera mig själv och en massa skit emellan och det är just nu jag har chansen att ta vara på egentid och få en omställning från allt. Fettokäket finns inte ens på kartan då jag inte äter macdonalds eller max mat osv.

Är inte tjock, långt ifrån. Har några extra kilo som jag vill få bort men det är mest hur man skall gå tillväga på bästa sätt så att det inte blir en jävla jojobantning eller någonting.

Det komiska och bisarra i din kommentar är att du bara antar massa saker som jag inte ens sa, bara för att man vill vara nyttigare och slimmare för att känna sig vacker så betyder det inte att man äter mer än 3 stadiga mål per dag , eller ? Kanske du som fått någonting om bakfoten men så är ju inte läget alls.
Har inte antagit någonting, förutom då att en personlig tränare bland annat är där för att se till att du faktiskt tränar. Har jag fått det om bakfoten ber jag om ursäkt. Har nämligen aldrig satt foten i ett gym eller pratat med dessa människor så mycket möjligt att jag har fel där.

Jag har inte skrivit någonting om din vikt, och har inte heller kommenterat ditt dagliga intag. Jag har dock skrivit generaliserande om vad som faktiskt fungerar för i princip alla människor. Ät tre standardmål om dagen om du behöver det, skippa fettokäket, klart. Men mitt inlägg kunde ju lätt tolkas som elakt eller konfrontativt så det är inte konstigt.

Jag var förresten också av uppfattningen att man genom internet kunde få all hjälp man behöver i form av råd och recept (kostnadsfritt med andra ord), och det håller jag fast vid. Eller om man bestämt vill spendera pengar så kan man säkert köpa en app för typ 20kr.
Citera
2017-04-01, 19:28
  #12
Medlem
Det är bara vegan kost och "whole food" som gäller om man vill ha störst chans till hälsa. Kött är absolut inte bra för kroppen. Kanske inte ens fet fisk enligt forskning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback