Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-31, 13:41
  #1
Medlem
1. Jag har vart på Jade ett par gånger men har nu tröttnat på det. Jag undrar vilka buffé restauranger som finns i linköping, och kostnaden (ifall ni vet)?
2. Undrar också också om det finns andra ställen där man kan köpa en måltid billigt?
3. Hur mycket kostar det på birgittaskolans matsal?

Mvh.
Citera
2017-03-31, 13:54
  #2
Medlem
Beror helt på vad du föredrar för slags mat, bor i Linköping själv men har dålig koll på vad det finns då jag sällan äter ute. Sökte på buffé i Linköping på Google å det kom upp 10-tal olika restauranger, gör detsamma? Finns flera recensioner av besökare så där har du vad du behöver.
Citera
2017-03-31, 14:23
  #3
Avstängd
Asså thaibuffer är så skabbiga. Hela idén med en buffe är äcklig, men om man ska äta buffé ska det vara lyxbuffe med svensk HUSMANS!
Citera
2017-04-02, 10:56
  #4
Medlem
Tack för era inlägg. Vet ni bra och billigt mat som går att köpa? Typ under 70kr för en redig portion.
Citera
2017-04-13, 15:02
  #5
Medlem
dalt0ns avatar
Avhämtningspriser nedan:

Delikatessbutiken på Nygatan. De tar 65:- för en lunch

Drottningbaren på Elsa Brändströms gata 2 / Djurgårdsgatan tar 62:- för sin lunch

Går äta billigt i stan om man bara letar lite och kanske inte väljer de nyaste och mest upphypade ställena.
Citera
2017-04-13, 22:47
  #6
Medlem
EnokThuttifems avatar
Billigt och billigt......

Buffe:
Restaurang Ghingis Lunchbuffe 99:-
Ghingis är en mongolisk restaurang i centrala Linköping.
Mitt omdöme: Fräsch bra mat och trevlig personal. Kör samma stuk ute på Ikea och ett till ställe.

Resturang Yogi Fredagsbuffe AW + glas vin/öl 149:-
Yogi är en Indisk resturang i centrala Linköping.
Mitt omdöme: Sjukt god buffe. Det är något speciellt med Indisk mat. Jättetrevlig personal och bra service.

Restaurang Taste of Thai Lunchbuffe 93:-
Thairesturang i centrala Linköping
Mitt omdöme: Snabb servering. Nu med buffe. Trevlig personal. Det är gott och fräsch men smakar samma som Ghingis.

Restaurant Merwah AW meza-mix med vin/öl 145:-
Merwah är den nya libanesiska restaurangen i centrala Linköping.
Mitt omdöme: Tyvärr så måste man bokat bord på AW. Så är det på många ställen. Får återkomma då deras mat verkar nice men jag har inte fått pröva än.

Pizza Hut Lunchbuffe 85:-
Amerikans Pan Pizza i Tornby Linköping
Mitt omdöme: God panpizza med sallad och dryck. Varning för matkoma bara...... Ok det är inte nyttigt men gott!!

The Champ Lunchbuffe 90:-
The Champ är en sportbar som ligger i centrala Linköping
Mitt omdöme: Svenska rätter och tacobuffe. Ja detta funkar alla dagar i veckan. Bra service.

Det där med AW:
Tråkigt att så många ställen i Linköping meddelar FULLBOKAT när man vill spontanKäka AW en torsdag eller fredag.... Ok jag förstår att en del ställen är populära och man måste boka bord.

TR ville ju ha billig buffe, men det har jag sämre koll på. Ville ändå tipsa lite.
Lev länge och väl!
Citera
2017-04-15, 20:15
  #7
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnokThuttifem
Billigt och billigt......

Buffe:
Restaurang Ghingis Lunchbuffe 99:-
Ghingis är en mongolisk restaurang i centrala Linköping.
Mitt omdöme: Fräsch bra mat och trevlig personal. Kör samma stuk ute på Ikea och ett till ställe.

Resturang Yogi Fredagsbuffe AW + glas vin/öl 149:-
Yogi är en Indisk resturang i centrala Linköping.
Mitt omdöme: Sjukt god buffe. Det är något speciellt med Indisk mat. Jättetrevlig personal och bra service.

Restaurang Taste of Thai Lunchbuffe 93:-
Thairesturang i centrala Linköping
Mitt omdöme: Snabb servering. Nu med buffe. Trevlig personal. Det är gott och fräsch men smakar samma som Ghingis.

Restaurant Merwah AW meza-mix med vin/öl 145:-
Merwah är den nya libanesiska restaurangen i centrala Linköping.
Mitt omdöme: Tyvärr så måste man bokat bord på AW. Så är det på många ställen. Får återkomma då deras mat verkar nice men jag har inte fått pröva än.

Pizza Hut Lunchbuffe 85:-
Amerikans Pan Pizza i Tornby Linköping
Mitt omdöme: God panpizza med sallad och dryck. Varning för matkoma bara...... Ok det är inte nyttigt men gott!!

The Champ Lunchbuffe 90:-
The Champ är en sportbar som ligger i centrala Linköping
Mitt omdöme: Svenska rätter och tacobuffe. Ja detta funkar alla dagar i veckan. Bra service.

Det där med AW:
Tråkigt att så många ställen i Linköping meddelar FULLBOKAT när man vill spontanKäka AW en torsdag eller fredag.... Ok jag förstår att en del ställen är populära och man måste boka bord.

TR ville ju ha billig buffe, men det har jag sämre koll på. Ville ändå tipsa lite.
Lev länge och väl!

tack! skall besöka Linköping i 2 dagar. antar att dessa resturanger som är fullbokade ofta måste vara bra då folk äter där ofta?
Citera
2017-04-16, 14:50
  #8
Medlem
Såg att någon här rekomenderade The Champ i Linköping......säger bara, se upp med det skitstället.Pommes frites köpt på Willy´s, som de dessutom lägger 1 kg salt på, köttet smakar gammal skosula och typ en pers som jobbar i baren.Sämsta stället jag har varit på......
Citera
2017-04-21, 20:41
  #9
Medlem
EnokThuttifems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgurke
Såg att någon här rekomenderade The Champ i Linköping......säger bara, se upp med det skitstället.Pommes frites köpt på Willy´s, som de dessutom lägger 1 kg salt på, köttet smakar gammal skosula och typ en pers som jobbar i baren.Sämsta stället jag har varit på......


Nu är det säkert 2 år sen jag var där sist. Och då käkade jag lunchbuffen. För övrigt vet jag inte... ;-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback