Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-17, 10:20
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Gör egna pommes i ugnen, defintivt nyttigare. Sen nån smal dippsås till

Än grekisk kompis brukar göra morotstavar och lägga dom i nån ättika, salt, citron och lite sockerlag blandning med i en stor vattenfyllt skål så det tar smak i kylskåpet i några timmar

Sen nån dippsås på yoghurt eller om det var dipppulver med cremefraishe eller tsatsiki

Riktigt gott och krispsigt
det skulle jag kunna göra. älskar potatis i alla sorter. men kaloriemässigt skulle det vara nästan samma
Citera
2017-04-17, 12:19
  #26
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
det skulle jag kunna göra. älskar potatis i alla sorter. men kaloriemässigt skulle det vara nästan samma

Nä knappast, näringsmässigt betydligt bättre
Därför chips kallas snacks som är väldigt gott och inte mat Innehåller friterade oljor, mycket salt och fett mm saker för att hålla hållbarheten som inte är nyttigt
__________________
Senast redigerad av maxorr 2017-04-17 kl. 12:21.
Citera
2017-04-17, 14:45
  #27
Avstängd
Plaguetongues avatar
tycker chips är så jävla äckligt.

Du kan ju börja träna, då kommer din kropp behöva/vilja ha riktig mat, då kommer suget minska.

avvänj dig, istället för chips å cola så dricker du ett glas mjölk och äter knäckebröd
Citera
2017-04-20, 11:35
  #28
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
Kan tänka mig att många är nästan beroende av chips. Varför är det så jkla gott?.. Hur minskar man sitt chipsätande
Tycker du det är enbart gott men inte är beroende, och därför äter enbart då och då så behöver du ju knappast minska men är det så jäkla gott att du äter det dagligen el varje vecka, så ska du sluta köpa chipsen så du inte har dem hemma till en början. Har du chipsen ständigt för nosen på jobbet elelr nåt, så är det enbart disciplin och självkontroll, fixar du inte självkontrollen så behöver du ev vända dig till läkare eller kurator på vårdscentral så kan du lägga fram din det-är-ju-så-jäkla-gott-vad-är-felet... det är fel att äta chips varje vecka under åratal, men börja med att stoppa i dig tuggummi, halspastill för det kan vara ditt sugbehov och btw.. har du andra triggers som du inte heller kan kontrollera så hjälper det ju knappast att minska ner på chipsen och öka på annat skit som du kanske inte ens är medveten om.. varenda gång du ser uppdukade chips så kan du t.ex säga till dig själv, nope!! jag, äter chips 1 gng/mån och det är min LAG. Du båste upprätta en slags chipslag, som man gjorde med lördagsgodiset, som numera är alaldagariveckangodiset. Godismissbruket kan vara vad som gör dig hängd på chips.. är du hängd på godis följer nästan chips nötter glass kakor läsk och resterande junk med..

Så beror på om det bara är chips elelr om du är helt köpt på resterande sortriment, också ?

Det handlar ju om upplevelsen.. attityden, inte bara att det är gott och du ska vara med i andan.

Får du chips gratis? Kräv/be/önska isf att få ersättningsprodukt, men är du iofs mello-fan idolfan nöjesfan och sånt, så är ju chipsen obligatoriska iaf på fredagarna.. eller? Jag hade infört chipsstopp under minst ett halvår.. så kan du efter sådant halvår hinna leta upp substitut, och diktatoriskt 6 månader.. inte 5 , därefter känna kemin i ett enda chipse och rapa efter redan efter 5 chipsflarn om du ens vill ha 5 chips efter ett halvårsstopp.

Det viktiga är att du håller minst 6 månader, att hålla 7 månaders chipsstopp och som lag, är ännu bättre. Efter 7 månader kan du ha etablerat så goda substitut , t.ex kokt potatis på fatet/skålen istället för chips som isf är en klar vinst. Men du kan btw.. också börja med coca-cola-och-läskstopp, en skål med kokt potatis med läsk till är inte lika nice.
Citera
2017-04-21, 03:22
  #29
Medlem
ExtremParanoias avatar
Ut och spring med dig fläskberg och ta o käka en morot när du känner sug efter chips och annat snusk.
Citera
2017-04-25, 21:51
  #30
Avstängd
läs böcker om hur man ändrar vanor kanske. så enkelt kan det vara du
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback