Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-08-21, 21:41
  #97
Medlem
Buhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderstarlight
Det räcker inte med att ha telefonjack hemma. Man kan ha det i sin bostad utan att ha fast telefoni. Vill du ha hemtelefoni via telefonjacket, så får du kontakta en operatör som kan erbjuda någon form av abonnemang. Om du inte har ett abonnemang, så kan du inte ha något hemnummer. Det räcker alltså inte med att köpa en telefon, koppla in den i telejacket och sedan tro att man har ett hemnummer.

Att personen som bodde i bostaden före dig kanske hade abonnemang hjälper ju inte dig. Personen skulle med största sannolikhet säga upp abonnemanget i samband med flytt.

jag fick ett erbjudande förut han sa till mig om jag fick betala extra om jag ville ha ett nytt nummer eftersom han sa att jag redan hade ett telefonnummer
Citera
2018-08-21, 22:02
  #98
Medlem
Dark_drivers avatar
Jag känner en kvinna i 40 årsåldern som bara har fast telefon hon är en så kallat elalergiker hon har sina barn i Waldorfskola med bara det är udda sen är hon Miljöpartist men kör runt i en Volvo xc90 D5 med största dieselmotorn
Citera
2018-08-21, 22:40
  #99
Medlem
Buhos avatar
Jaså kanske

Hon är de sista hemtelefonerskan
Citera
2018-09-01, 13:03
  #100
Medlem
Har faktiskt en vän som har kvar fast lina.....
Själv har jag inte haft det på 10 år......
Citera
2018-09-01, 13:07
  #101
Medlem
Har gratis via comhem men används aldrig så nu när fick mail från comhem att de ska börja kosta pengar så säger jag upp den.
Citera
2018-09-06, 21:15
  #102
Medlem
Buhos avatar
Köpte antik telefon på seckonhanden idag, men linan finns ej;

Citera
2018-09-06, 21:16
  #103
Medlem
Buhos avatar
Köpte antik telefon på seckonhanden idag, men linan finns ej;



Men nu har jag hematelefon
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback