Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-04, 08:32
  #13
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Prejudikatet i NJA s.649 exempelvis.
Ska det betyda något för mig?
Förklara för mig,jag är nog inte den enda som inte förstår vad du menar.
Citera
2018-01-04, 08:36
  #14
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Ska det betyda något för mig?
Förklara för mig,jag är nog inte den enda som inte förstår vad du menar.
Det går inte att förtydliga mer än så. Att du inte hittar källan eller förstår grundläggande juridik kan jag tyvärr inte göra något åt. Prejudikat promulgeras av HD och utges varje år i Nytt Juridiskt Arkiv (NJA).
Citera
2018-01-04, 08:39
  #15
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Det går inte att förtydliga mer än så. Att du inte hittar källan eller förstår grundläggande juridik kan jag tyvärr inte göra något åt. Prejudikat promulgeras av HD och utges varje år i Nytt Juridiskt Arkiv (NJA).
Så du har inget konkret för en lekman alltså?

Hoppa ner från dina höga hästar,din jävla tönt.
Citera
2018-01-04, 08:45
  #16
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Så du har inget konkret för en lekman alltså?

Hoppa ner från dina höga hästar,din jävla tönt.
Jo, de kom i HD fram till att det under speciella omständigheter går att häkta barn under 15 år. Men eftersom du har en bristande läsförståelse så är det ingen idé att göra några större utläggningar om det. Du skulle inte heller lyckas läsa och förstå domen.
Citera
2018-01-04, 08:47
  #17
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Prejudikatet i NJA s.649 exempelvis.
Nu har jag kollat upp detta prejudikat och där står det tydligt att grabben är FEMTON år.

Din dumma jävel.
Citera
2018-01-04, 14:58
  #18
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Jo, de kom i HD fram till att det under speciella omständigheter går att häkta barn under 15 år. Men eftersom du har en bristande läsförståelse så är det ingen idé att göra några större utläggningar om det. Du skulle inte heller lyckas läsa och förstå domen.
Jasså det blev inga fler svar.

Det beror väl på en att du har en bristande läsförståelse...
Har du läst NJA 2015 s. 649 själv?

Din översittarstropp.

Citat,

10. Den som är under 18 år får enligt 23 § lagen (1964:167) med särskilda bestämmelser om unga lagöverträdare häktas endast om det finns synnerliga skäl. Det innebär att häktning av ungdomar får ske endast i undantagsfall (se prop. 1964:10 s. 163).

Bedömningen i detta fall
__________________
Senast redigerad av Krickert 2018-01-04 kl. 15:00.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback