Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-31, 00:00
  #1
Medlem
Dags att köpa ny mobil. Har läst på lite om Iphone 6s/7, Samsung Galaxy S7 och Huawei Honor 8 men blir inte mycket klokare.

Ska använda mobilen främst till att ta bilder/videos och väldigt mycket snapchat. Så det är viktigt att Snapchat fungerar bra med kameran. Har läst att tex Honor 8 inte samarbetar jättebra med den appen, stämmer eller bullshit?

Någon som kan rekommendera mig en telefon helt enkelt?
Citera
2017-03-31, 00:24
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MailmanMalone
Dags att köpa ny mobil. Har läst på lite om Iphone 6s/7, Samsung Galaxy S7 och Huawei Honor 8 men blir inte mycket klokare.

Ska använda mobilen främst till att ta bilder/videos och väldigt mycket snapchat. Så det är viktigt att Snapchat fungerar bra med kameran. Har läst att tex Honor 8 inte samarbetar jättebra med den appen, stämmer eller bullshit?

Någon som kan rekommendera mig en telefon helt enkelt?

Kör med iPhone 7. Så blir du nöjd och ta väl hand om den. Skaffa skydd och skydd mot glaset så den inte spricker bara.

Hälsningar
Citera
2017-03-31, 00:39
  #3
Medlem
alirahimis avatar
tycker du ska köpa iphone 7 eller iphone 7 plus då den har ännu bättre kamera.

jag har själv motorola moto x och den har rätt bra kamera också lite gammal mobil kostar runt 2300
Citera
2017-03-31, 09:33
  #4
Medlem
Jag har själv förhandsbokat Samsung galaxy s8. Den kommer att levereras under April. Om du är intresserad av 7 mer än 8 kan det vara värt att vänta lite då intåg av 8 lär dra ned priset på 7.
Citera
2017-03-31, 14:50
  #5
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Kör med iPhone 7. Så blir du nöjd och ta väl hand om den. Skaffa skydd och skydd mot glaset så den inte spricker bara.

Hälsningar
På vilket sätt skulle han inte bli nöjd med en Android? Skärmskydd och skal går ju åt då oxideringen är dålig och glaset spricker lätt så där har du helt rätt.
__________________
Senast redigerad av calamato 2017-03-31 kl. 14:52.
Citera
2017-04-01, 17:21
  #6
Medlem
Puffpazzs avatar
Samsung galaxy 7 IMO.
Citera
2017-04-04, 19:50
  #7
Medlem
Skulle i vanliga fall rekommendera någon kraftfull Android, men det är sant att Android och Snapchat inte går ihop så bra. Snapchat går segt, blir sämre bildkvalitet och kraschar då och då på de Android jag testat det på, trots att mobilerna i sig varit mycket bättre prestanda än iPhone. Det beror tyvärr på att Snap är ett företag som rövslickar Apple och därför inte bryr sig om att förbättra användarupplevelsen på androidversionen. Det finns ju massor med mobiler som har mycket bättre prestanda än iPhone för ett mycket lägre pris, men är det bara Snapchat man ska använda och man inte bryr sig om specs är nog iPhone det bästa. Jag gissar att det är vad du haft tidigare, så om inte pengar är ett problem borde du köra på det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback