Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-20, 22:09
  #121
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
jag, de vill demoralisera Sverige, jag kan utveckla det men tycker du gott själv kan börja läsa på lite om hur saker och ting ligger till så kommer du till samma slutsats. så var det också för mig och det spelade ingen roll vad någon sade tills jag började läsa på.

lagen är inte lika för alla, kungen har inget med detta att göra, läs på igen.
jag skiter i vem som har gjort mest pappersarbete, de är alla värdelösa sopor som har släppt ut barnamördare.

VAD SKULLE DU SÄGA OM/NÄR DE DÖDAR EN TILL UNGE?
SKA DETTA BARA GLÖMMAS BORT ELLER?
tamig fan sinnessjuka jävlar det finns i Sverige, och nu menar jag inte barnamördarna ens.

jag önskar av hela mitt hjärta att sådana som dig med din mentalitet kommer bo och leva nära och inpå, den typen av människor som utfört och är kapabla till detta.
Ni är perfekta för varandra

kalla dem vad du vill, utlänningar är bättre än att kalla alla för migranter när det är så jävla många parasiter, lyckosökare, lögnare, våldsverkare, tjuvar, våldtäktsmän, barnamördare, terrorister.

jag tror innerst inne även du förstår att detta inte är rättssäkert utan det totalt motsatta till rättssäkert. Men du tänker inte med ditt förnuft utan som en förprogrammerad robot.

Vilket annat jävla land än Sverige kan detta hände i. fyfan. och dessutom ger man asen 300lax för de slagit ihjäl sitt barn?

Att läsa på har aldrig varit ett argument och kommer ej heller att bli det. Att säga "läs på", är att kasta in handduken under en debatt. Sannolikt kommer jag inte att bo i ett område där något liknande kommer att inträffa. Med min utbildning kan jag köpa mig fri. Du beskyller mig att sympatisera med sannolika barnamördare, det stämmer inte. Det jag sympatiserar med är en viktig princip, rättssäkerhet. Utan den är vi inne i ett dystopiskt kommunistiskt eller fascistiskt helvetessamhälle.

Självklart har konungen något att göra med det debatten om alla är lika inför lagen eller inte.Det är nämligen så att alla är lika inför lagen utom konungen, att säga annat är trams om man inte har belägg, vilket du saknar.

Sätt vilket epitet du vill migranter, invandrare, svartskallar eller avskum. Befinner de sig på svensk mark har de rätt till en rättvis rättegång på samma sätt som du och jag.

Jag tror innerst inne att du inte vet vad ordet rättssäkert innebär, men begreppet innefattar bland annat rätten till en rättvis rättegång, att man inte ska dömas utan bevis samt att rätten endast ska döma på grunder som åklagarsidan lägger fram. Jag tror du snarare tänker som en robot. Du är styrd av primitiva känslor. Om du verkligen funderar riktigt ordentligt, vad tror du händer om man kan döma individer på så lösa grunder som du vill?

I alla civiliserade samhällen kan en liknade situation uppstå. I ett civiliserat samhälle kan man inte döma individer till påföljder hur som helst. Självklart ska de bli kompenserade för den tiden de suttit häktade. Om polisen kom och plockade dig imorgon och du fick sitta häktad en månad, är det inte rimligt att bli kompenserad för det?
Citera
2017-04-22, 14:35
  #122
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jr.Soprano
döma individer på så lösa grunder

Jag ser det som, hellre en oskyldig inne i kåken än dessa 2 barnamördare på fri fot.

Eller åtminstonde borde deras ersättning jämkats till noll, speciellt med hänsyn att det är uppenbart att den ene ljög under förhöret.

Det verkar som att folk tror att hela jordklotet imploderar i en stor vätebombsexplosion så fort en oskyldig hamnar i finkan men så är det inte. Att sänka rättssäkerheten och göra det lättare för brottslingar att bli dömda skulle vara en positiv utveckling för sverige.
Citera
2017-04-22, 15:25
  #123
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Jag ser det som, hellre en oskyldig inne i kåken än dessa 2 barnamördare på fri fot.

Eller åtminstonde borde deras ersättning jämkats till noll, speciellt med hänsyn att det är uppenbart att den ene ljög under förhöret.

Det verkar som att folk tror att hela jordklotet imploderar i en stor vätebombsexplosion så fort en oskyldig hamnar i finkan men så är det inte. Att sänka rättssäkerheten och göra det lättare för brottslingar att bli dömda skulle vara en positiv utveckling för sverige.

Jag ser det som att det inte finns några oskyldiga i detta fall. Däremot fallerar hela rättssystemet om oskyldiga fängslas.

Om du stått bredvid en person som utförde ett brott och det hade varit ditt ord mot hans hade du alltså gärna spenderat ditt liv på kåken för att även brottslingen skulle göra detsamma?
Citera
2017-08-01, 19:39
  #124
Medlem
Sternococktails avatar
Annika Östberg?
Citera
2017-08-01, 21:47
  #125
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det du tar upp är en svaghet i vårt rättssystem: Man vet att en av två "garanterat" är skyldig, men ingen kan fällas. Då ses båda som oskyldiga, och får skadestånd för häktningstiden.
-Om du kan kläcka en lösning på problemet, är du smartare än vår käre GWP.
Som lindome fallet där två eller tre knarkare gjorde inbrott och slog ihjäl en äldre man med en stekpanna.
Det blev för övrigt ett pilotfall och ett rättsnöre för dom fortsatta liknande fallen i sverige.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback