Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-01, 14:57
  #37
Medlem
FightThePowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av informatics
Det där var sjukt bra.
Tack så mycket och lycka till med texterna, du kan ta dig långt!
Citera
2017-04-02, 03:14
  #38
Medlem
Pungsvings avatar
Du kan inte bli rappare. Nöjd?
Citera
2017-04-02, 19:03
  #39
Medlem
FightThePowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Du kan inte bli rappare. Nöjd?
Uppskattar alla svar.
Citera
2017-04-20, 10:51
  #40
Medlem
Robotboyoos avatar
Alla kan bli rappare. Bästa du kan göra i början är att följa känslan, skit i tekniken och komplexa multi syllable rhymes och all skit, skriver man från hjärtat och med riktig känsla talar man till lyssnaren, och det är det viktigaste. skit i att rimma för att imponera på dem, den förmågan kommer naturligt till slut. Lär dig berätta en bra historia genom ett flow med rim, skriv bars non stop och sluta inte, tror absolut du har en chans
Citera
2017-04-29, 15:09
  #41
Medlem
FightThePowers avatar
Misären jag bär den och sorgen jag ser den/
Finner aldrig freden, försvinner bland problemen/
Överallt, ingenting är ballt, in på anstalt/
In och ut, samma slut, samma skit, samma slit/
Livets kompass den kan vilseleda svaga/
Sluta fantisera nu, vi lever ingen saga/
Det finns inget lyckligt slut, ingen hittar ut/
Allting är nu som det va, men ingenting är som det ska/

Sådär?
Citera
2017-04-30, 01:51
  #42
Medlem
Rappare kan du nog bli men du har en del att step up
Citera
2017-04-30, 02:13
  #43
Medlem
Leviathan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FightThePower
Misären jag bär den och sorgen jag ser den/
Finner aldrig freden, försvinner bland problemen/
Överallt, ingenting är ballt, in på anstalt/
In och ut, samma slut, samma skit, samma slit/
Livets kompass den kan vilseleda svaga/
Sluta fantisera nu, vi lever ingen saga/
Det finns inget lyckligt slut, ingen hittar ut/
Allting är nu som det va, men ingenting är som det ska/

Sådär?

En medioker rap på flashback jag läser, gnäggar o garvar så SNORET FRÄSER
Det här är en pik till hans verser och lyrik, att finna orden och visa hur han mår
blir bara komiskt när han är TRETTON ÅR!
Sköt dig i skolan och läs upp dina betyg, så ska jag sluta vara nedlåtande o DRYG!
Citera
2017-04-30, 14:53
  #44
Medlem
FightThePowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviathan99
En medioker rap på flashback jag läser, gnäggar o garvar så SNORET FRÄSER
Det här är en pik till hans verser och lyrik, att finna orden och visa hur han mår
blir bara komiskt när han är TRETTON ÅR!
Sköt dig i skolan och läs upp dina betyg, så ska jag sluta vara nedlåtande o DRYG!
Ge ett exempel på en text av högre kvalitet än min!
Citera
2017-04-30, 14:56
  #45
Medlem
FightThePowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Rappare kan du nog bli men du har en del att step up
Kan du ge ett exempel på en svensk text av högre kvalitet än min? Vore också bra om du kunde resonera kring ditt påstående!
Citera
2017-04-30, 14:58
  #46
Medlem
FightThePowers avatar
Min text är väl ändå bättre än 90% av dagens raplyrik?
Citera
2017-04-30, 16:06
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightThePower
Kan du ge ett exempel på en svensk text av högre kvalitet än min? Vore också bra om du kunde resonera kring ditt påstående!

Pst/Q tycker jag är den bästa rap lyriken på svenska: https://youtu.be/Tir29xOUtuw

Alltså du får väl anses godkänd med tanka på hur mycket wack skit det finns i Sverige. Men om du ska nå upp till toppen bör du höja din nivå mer. Utöka din vokabulär, studera metaforer och likenelser samt försöka använda dig av wordplay. Ett tips om du vill bredda din kunskaper om wordplay och punchlines är att lyssna på Chino XL: https://youtu.be/olVPXpGohII

Även om ditt motto är att rappa på svenska så skulle jag studera både engelska talande och svenska rappar.

För engelska skulle jag lyssna in mig då på Chino XL, Big L, Ras Kass, Scarface, Aesop Rock, MF DOOM och Rakim för att få upp flow och lyricism

På svenska skulle jag studera MBMA med Pst/Q & Organism 12, Aki och Afasi... Håll dig undan för skit som kartellen o ken ring ba!

Sen skulle jag inte ba studera rap utan även poesi och författare om du vill nå toppen. Rekommenderar Shakespeare, Edgar Allan Poe, Hemmingway, Charles Bukowski.

Kom ihåg att din delivery är sjukt viktig också så att du inte låter som en robot eller tönt när du rappar annars kommer ingen ta dig seriös. Tycker hans videos är bra om man vill lära sig rappa: https://youtu.be/3kzRF1MK1OU

Börja studera de äldre rapparna först 80-90 och sen successivt gå över till 00-10 tal sound när du mästrat de äldre soundet så kmr du kan gå långt. Kendrick, J Cole o Drake är ju de mest framgångsrika rapparna för de har modern sound men influenerat av det gamla. Nya rappar som bara gör ny skit kommer ju bara o går.

Vet att de här blev rätt långt o vet inte hur seriös du är lr om det här är mest en skämt grej. Men utgår från att du menar allvar o de här e alla tips jag kan ge dig nu.
Citera
2017-04-30, 17:40
  #48
Medlem
FightThePowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Pst/Q tycker jag är den bästa rap lyriken på svenska: https://youtu.be/Tir29xOUtuw

Alltså du får väl anses godkänd med tanka på hur mycket wack skit det finns i Sverige. Men om du ska nå upp till toppen bör du höja din nivå mer. Utöka din vokabulär, studera metaforer och likenelser samt försöka använda dig av wordplay. Ett tips om du vill bredda din kunskaper om wordplay och punchlines är att lyssna på Chino XL: https://youtu.be/olVPXpGohII

Även om ditt motto är att rappa på svenska så skulle jag studera både engelska talande och svenska rappar.

För engelska skulle jag lyssna in mig då på Chino XL, Big L, Ras Kass, Scarface, Aesop Rock, MF DOOM och Rakim för att få upp flow och lyricism

På svenska skulle jag studera MBMA med Pst/Q & Organism 12, Aki och Afasi... Håll dig undan för skit som kartellen o ken ring ba!

Sen skulle jag inte ba studera rap utan även poesi och författare om du vill nå toppen. Rekommenderar Shakespeare, Edgar Allan Poe, Hemmingway, Charles Bukowski.

Kom ihåg att din delivery är sjukt viktig också så att du inte låter som en robot eller tönt när du rappar annars kommer ingen ta dig seriös. Tycker hans videos är bra om man vill lära sig rappa: https://youtu.be/3kzRF1MK1OU

Börja studera de äldre rapparna först 80-90 och sen successivt gå över till 00-10 tal sound när du mästrat de äldre soundet så kmr du kan gå långt. Kendrick, J Cole o Drake är ju de mest framgångsrika rapparna för de har modern sound men influenerat av det gamla. Nya rappar som bara gör ny skit kommer ju bara o går.

Vet att de här blev rätt långt o vet inte hur seriös du är lr om det här är mest en skämt grej. Men utgår från att du menar allvar o de här e alla tips jag kan ge dig nu.
Jag har länge lyssnat till alla dessa: Chino XL, Big L, Ras Kass, Scarface, Aesop Rock, MF DOOM.
Mina texter mäter sig uppenbarligen inte med deras, men att säga att min text är medioker är fullständigt vansinnigt. Min text är väl ändå på samma nivå som många svenska legender som Ken Ring?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback