Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-30, 16:56
  #1
Medlem
Kozitass avatar
Tre män och en minderårig person har gripits i Venedig.
Italiensk polis uppger att gruppen planerat att spränga den ikoniska Rialtobron.
– ”Sätt en bomb under Rialto och du far rakt in i himlen” uppger en av de misstänkta i avlyssnade samtal, säger åklagare Adelchi d'Ippolito.

Tre män från Kosovo och en oidentifierad minderårig person har gripits uppger åklagare Adelchi d'Ippolito, enligt AFP.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LzrGP/terrorcell-stoppad--tankte-spranga-rialtobron-i-venedig
Citera
2017-03-30, 18:27
  #2
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Italien är sista stället i världen som förtjänar ett terror dåd de har ju inte aftt efterbliven asylpolitik.
Citera
2017-03-30, 19:00
  #3
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Tre män från Kosovo och en oidentifierad minderårig person har gripits
Är kosovoanska terrorister blodtörstigare än arabiska terrorister? Finns det länkar till kosovoaner Sverige?
Citera
2017-03-30, 19:17
  #4
Medlem
Citat:
Tillslag genomfördes vid totalt 12 platser i hjärtat av staden som är en magnet för miljontals besökare från hela världen. Åklagaren berättade att de misstänkta tycktes ha studerat hur man bygger sprängsatser men de ska inte ha haft de nödvändiga komponenterna för att göra en bomb.

Citat:
Rialtobron är den äldsta av de fyra broar som korsar Venedigs största kanal Canal Grande. Bron byggdes till en början i slutet av 1100-talet.

Den nuvarande bron, en välvd stenkonstruktion byggdes i slutet av 1500-talet, är ett av de mest kända landmärkena i staden på vattnet. Bron är allt som oftast packad med turister.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlde...edig-1.4216945
Citera
2017-03-30, 19:49
  #5
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Är kosovoanska terrorister blodtörstigare än arabiska terrorister? Finns det länkar till kosovoaner Sverige?
Jag vet inte i ärlighetens namn första gången jag läser om Kosovo albaner som tar till la isis stilen. Men det är ingen bra utveckling.
Citera
2017-03-30, 20:45
  #6
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Albaner är ju både muslimer och överrepresenterade i kriminalitet så detta förvånar inte alls. Hoppas bara att italienska polisen fortsätter vara på sin vakt.
Citera
2017-03-30, 21:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Albaner är ju både muslimer och överrepresenterade i kriminalitet så detta förvånar inte alls. Hoppas bara att italienska polisen fortsätter vara på sin vakt.
Pinsamt när jag som alban läser att det finns sådana idioter i Kosovo. Det förvånar mig alltid eftersom albaner är inte alls lika religiösa som araber.

Jag kommer från Albanien och har inte märkt att religion har spelat någon roll i samhället eller i privatlivet. Religion är inget som identifierar albaner. Kan däremot inte svara på till vilken grad kosovoalbaner identifierar sig med islam och mellanöstern.

Jag står bakom Europa och bevarandet av dess kultur före turkens(förtryckaren) och arabens.

Hoppas bara att detta var en engångsförteelse hos kosovoalbaner...
Citera
2017-03-31, 09:11
  #8
Avstängd
Var i Rom nyss. Fullt med miltärer med automatvapen i och utanför tunnelbanan, vatikanen och colosseum. Vet ej hur det är i andra städer men i Rom är det full beredskap.
Citera
2017-03-31, 11:39
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knugenisthlm
Var i Rom nyss. Fullt med miltärer med automatvapen i och utanför tunnelbanan, vatikanen och colosseum. Vet ej hur det är i andra städer men i Rom är det full beredskap.
Så har det varit i Rom sedan Parisdåden. Man ser patrullerande militär i Venedig också, men inte i samma utsträckning. Det lär väl öka nu.
Citera
2017-03-31, 21:10
  #10
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knugenisthlm
Var i Rom nyss. Fullt med miltärer med automatvapen i och utanför tunnelbanan, vatikanen och colosseum. Vet ej hur det är i andra städer men i Rom är det full beredskap.
Tungt beväpnade dessutom?

Om ett inbördeskrig hade börjat i Frankrike och Italien hade det inte varit svårt få bort problemen.
Även om jag inte är för krig såklart men man är duktigt trött på eländet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback