Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-16, 21:06
  #13
Medlem
Ja, han har också motorcykel-kort och är dessutom ägare av en annan motorcykel.

Förstår att det här inte är ett solklart fall. Men tack till er som svarat!
Citera
2017-04-18, 00:41
  #14
Medlem
jag ar haft min mc stått på mig sen jag va 20...nu 30...premien har minskat med åren. fick en motard stulen då gjorde försäkringsbolaget hembesök men allt va i sin ordning fick ersättning utan problem...kan vara värt att vara ärlig
Citera
2017-04-18, 04:31
  #15
Medlem
killawifes avatar
Det beror faktiskt på vilken typ av försäkring som ni tecknat. Oftast brukar det finns en ruta man kan klicka i eller ur att din pappa är enda brukaren och ingen under 25 år får bruka hojen. Om ni nu tecknar på nätet vill säga. Om man då klickar ur denna ruta så ökar premien i pris men din far får låna ut hojen till dig hur mycket han vill och det blir inget tjafs om du kör omkull eller den blir stulen.

Om man däremot klickar I denna rutan och du kör hojen och krockar så kan det bli dyrt. oftast förhöjd självrisk men försäkringsbolaget kan även vägra ersättning. Det är dock väldigt olika. En arbetskamrat till mig körde omkull med sin hoj som var skriven på hans farsa och det var inga problem alls. De bor dock på samma adress och båda har mc-kort. Men vad jag minns så var de ärliga med var som hänt och det gick bra ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback