Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-30, 14:46
  #1
Medlem
Clockss avatar
Hej! Tänkte gadda mig för första gången på måndag nästa vecka(3/4).
Jag flyger utomlands(Dubai, sol & bad) den 15/4. Det blir alltså en läkningstid på ca12 dagar. Rek. tid är 14 dagar. Vad tror ni? Kommer den tappa färg/bli infekterad/inte hinna läka? Tatueringen kommer vara 5x5 cm och vara placerad på övre handled.

Tack på förhand!
Citera
2017-03-30, 15:35
  #2
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clocks
Hej! Tänkte gadda mig för första gången på måndag nästa vecka(3/4).
Jag flyger utomlands(Dubai, sol & bad) den 15/4. Det blir alltså en läkningstid på ca12 dagar. Rek. tid är 14 dagar. Vad tror ni? Kommer den tappa färg/bli infekterad/inte hinna läka? Tatueringen kommer vara 5x5 cm och vara placerad på övre handled.

Tack på förhand!
Ingen fara. Se till att smörja in gadden med hög solskyddsfaktor.
Citera
2017-03-30, 17:15
  #3
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Seriösa tatuerare brukar avråda från sol och bad i minst sex veckor.
Tatueringen är inte läkt efter två veckor, däremot brukar det gå bra att sluta smörja då. Men det betyder inte att den är 100% läkt för det.
Citera
2017-06-21, 12:39
  #4
Avstängd
moluskens avatar
Det är ju väldigt individuellt och beror på hur snabbt din hud läker, men det ska nog gå bra, smörj in ordentligt och försök att inte överdriva med solning!
Lycka till!
Citera
2017-06-21, 19:01
  #5
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molusken
Det är ju väldigt individuellt och beror på hur snabbt din hud läker, men det ska nog gå bra, smörj in ordentligt och försök att inte överdriva med solning!
Lycka till!
Bra att du hjälper till nu när det gått några månader sen HEN tatuerade sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback