Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-30, 14:27
  #1
Medlem
Jag har en bärbar och två extrrna skärmar. Datorn sitter i en dock och skärmarna är anslutna via displayport.
Jag använder mig av alla tre skärmarna samtidigt som utvidgat.

Jag har satt upp mina program på de olika skärmarna så de passar mig.
När jag låser datorn flyttar sig programmen till en av de externa skärmarna samt att programfönstrena ändrar storlek.

Detta sker ca 90-95% av gångerna och det verkar vara random vilken av de två externa skärmarna som programmen lägger sig på.

Någon som känner igen detta och kanske har en lösning?
Citera
2017-03-31, 21:38
  #2
Medlem
Hur låser sig datorn? När en datorn känner av att den är ensam så ställer den om grafiken till den lokala skärmen och hittar inte de externa även fast de finns kvar.
Om du stänger av datorn med en riktig omstart är allt som det ska då om det var bra innan?

Olika Sleep mode och hybernate kan ställa till det, se till att när du stänger av att du gör en redig avstängning.
Citera
2017-04-01, 01:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeslaDC
Hur låser sig datorn? När en datorn känner av att den är ensam så ställer den om grafiken till den lokala skärmen och hittar inte de externa även fast de finns kvar.
Om du stänger av datorn med en riktig omstart är allt som det ska då om det var bra innan?

Olika Sleep mode och hybernate kan ställa till det, se till att när du stänger av att du gör en redig avstängning.

Nja, delvis rätt.
1. Datorn låser sig inte, jag gör det. <Win><L>.
2. När programmen flyttar sig gör de det mellan de två externa skärmarna. De hamnar aldrig på laptopskärmen.
3. Vet inte. Ska testa att stänga av den för att se vart de olika programmen startar upp. Svar kommer nästa vecka
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback