Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-30, 13:24
  #1
Medlem
informaticss avatar
Om jag har en tjänst på företag och tjänar ca. 50 000.
Om jag sedan får erbjudande, och skriver kontrakt, för annan tjänst med lön 55 000.

Kan jag säga till min nuvarande arbetsgivare när jag säger upp mig att jag blivit erbjuden 70 000 för att slippa försök till moterbjudanden, och för att slippa förklara varför jag vill byta jobb?

Vilka möjligheter har de att kontrollera om det jag säger är sant förutom att kontakta företaget?
Citera
2017-03-30, 13:43
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av informatics
Om jag har en tjänst på företag och tjänar ca. 50 000.
Om jag sedan får erbjudande, och skriver kontrakt, för annan tjänst med lön 55 000.

Kan jag säga till min nuvarande arbetsgivare när jag säger upp mig att jag blivit erbjuden 70 000 för att slippa försök till moterbjudanden, och för att slippa förklara varför jag vill byta jobb?

Vilka möjligheter har de att kontrollera om det jag säger är sant förutom att kontakta företaget?
Nej du behöver inte förklara varför du byter jobb! Du säger upp dig och jobbar uppsägningstiden sedan tack och hej...
Citera
2017-03-30, 14:19
  #3
Medlem
mastejags avatar
klart du kan men förstår verkligen inte meningen. Är väl bara att säga att det inte handlar om pengar eller lön utan att man har andra anledningar att byta tjänst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback