Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-04-01, 23:44
  #85
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Han kan väl söka jobb som cykelbud, miljöpartist eller som lagerarbetare.

Tror det blir lite svårt att cykla om man sitter i rullstol. Lika så att jobba på lager som är fysiskt krävande.
Citera
2017-04-02, 09:14
  #86
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Tror det blir lite svårt att cykla om man sitter i rullstol. Lika så att jobba på lager som är fysiskt krävande.

Med hans vilja är det inte svårt. Annars återstår bara miljöpartist.
Citera
2017-04-02, 11:46
  #87
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Tror det blir lite svårt att cykla om man sitter i rullstol. Lika så att jobba på lager som är fysiskt krävande.

Han klarade tydligen av det på ICA enligt egen utsago...
Citera
2017-04-02, 17:13
  #88
Medlem
StureSventons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Samhalls uppdrag gäller ju samhällets mest utsatta. Finns säkert en massa rutinjobb som personen kan göra åt t ex kommunen eller landsting.
Samhällets mest utsatta Skit ner dig..

Exemplifiera gärna vilka dessa uppgifter dessa är.
Citera
2017-04-03, 16:37
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Jag håller helt med dig. Arbetsförmedlingen skickade tillbaka 6 miljarder av statens pengar förra året. 6 miljarder räcker till ganska mycket både när det gäller arbetsmarknadsinsatser och jobb, men då väljer man att skicka tillbaka pengarna. Nånting står inte helt rätt till i huvudet på personerna som sitter i AFs styrelse.
Så kan det ju vara. Men du måste förstå att det är arbetsgivare som anställer. Om den här killen skulle få 25000 kr i månadslön och af skulle betala sitt allra högsta lönebidrag till den som ska ha jobbet utfört av Emil, så kommer det ändå att kosta den arbetsgivaren i runda tal 120.000 kr per år. Vilket innebär att Emil ska springa in minst 120.000 kr åt arbetsgivaren. Och det är nog här skon klämmer. Samhall har nämnts av andra som ett alternativ. Såvitt jag vet så jobbar Samhalls anställda nästan enbart med städning ute hos kunder. Samhall kommer inte att anställa en rullstolsåkande städare. Men du kan ju ringa af och be dem skicka över Emil till din arbetsplats och så anställer ni honom. Problem solved!
Citera
2017-04-03, 16:38
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Han klarade tydligen av det på ICA enligt egen utsago...
Bra - då tar handlar´n och anställer honom! Vad är problemet?
Citera
2017-04-03, 18:15
  #91
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydsidan
Bra - då tar handlar´n och anställer honom! Vad är problemet?

Finns inga problem så länge du, som är en så god människa, betalar hans lön.
Citera
2017-04-03, 21:55
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Finns inga problem så länge du, som är en så god människa, betalar hans lön.
Svårt det här med ironi. Det kräver ju att läsaren ... och så vidare ...
Citera
2017-04-04, 18:49
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydsidan
Så kan det ju vara. Men du måste förstå att det är arbetsgivare som anställer. Om den här killen skulle få 25000 kr i månadslön och af skulle betala sitt allra högsta lönebidrag till den som ska ha jobbet utfört av Emil, så kommer det ändå att kosta den arbetsgivaren i runda tal 120.000 kr per år. Vilket innebär att Emil ska springa in minst 120.000 kr åt arbetsgivaren. Och det är nog här skon klämmer. Samhall har nämnts av andra som ett alternativ. Såvitt jag vet så jobbar Samhalls anställda nästan enbart med städning ute hos kunder. Samhall kommer inte att anställa en rullstolsåkande städare. Men du kan ju ringa af och be dem skicka över Emil till din arbetsplats och så anställer ni honom. Problem solved!


Jag menar inte att någon privat arbetsgivare ska betala, för det kommer aldrig hända. Jag menar på att staten kan anställa honom, tex på AF eller någon annan myndighet. Det är slitsamma vad han sysselsätts med för sin lön, finns många i staten som inte lyfter ett jävla finger, men lön ska det likväl håva in.
Citera
2017-04-07, 13:06
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Jag menar inte att någon privat arbetsgivare ska betala, för det kommer aldrig hända. Jag menar på att staten kan anställa honom, tex på AF eller någon annan myndighet. Det är slitsamma vad han sysselsätts med för sin lön, finns många i staten som inte lyfter ett jävla finger, men lön ska det likväl håva in.
Ahaaa ... så det är därför ingen frågar varför ICA inte anställer honom? Men då hade man väl kunnat skriva det på en gång: "Arbetsförmedlingen är en skitmyndighet som inte anställer alla som inte kan jobba! Lägg ner myndigheten!" . Fassst ... vem ska då anställa Emil - Af är nerlagt?. "Ingen privat arbetsgivare ska betala" (citerat från Kavalen2). Med ditt kreativa användande av alternativ intelligens är du nog välkommen vilken dag som helst att ta jobb på Af, Kavalen2
Citera
2017-04-09, 16:49
  #95
Medlem
Unizeros avatar
Rullstolsbundna har det helt klart inte lätt.
Hade han haft en vettig utbildning hade han kunnat jobbat på valfritt kontor i princip.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback