Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-30, 11:49
  #1
Medlem
Hej, jag undrar bara vad trygghetsvärdar brukar ha i lön? Till exempel någon som är timanställd på KGS Protection Group och är trygghetsvärd på tågen här i Skåne. Känner en som inte fått sin lön och chefen vägrar svara. (personen jag känner jobbar givetvis inte kvar)
Citera
2017-03-30, 11:54
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanstenis
Hej, jag undrar bara vad trygghetsvärdar brukar ha i lön? Till exempel någon som är timanställd på KGS Protection Group och är trygghetsvärd på tågen här i Skåne. Känner en som inte fått sin lön och chefen vägrar svara. (personen jag känner jobbar givetvis inte kvar)

Fråga din kompis vad som står i hans anställningsavtal.

Mycket virrig text för övrigt.

Du vill veta hur mycket en trygghetsvärd tjänar, du känner en fd trygghetsvärd. Fråga honom!

"Känner en som inte fått sin lön". Jaha, tack då vet vi.

Vad vill du med ditt inlägg, egentligen.
Citera
2017-03-30, 12:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Fråga din kompis vad som står i hans anställningsavtal.

Mycket virrig text för övrigt.

Du vill veta hur mycket en trygghetsvärd tjänar, du känner en fd trygghetsvärd. Fråga honom!

"Känner en som inte fått sin lön". Jaha, tack då vet vi.

Vad vill du med ditt inlägg, egentligen.

Han säger att där inte står något om det i hans anställningsavtal. Och eftersom han inte fått någon lön av dom så vet han inte hur mycket han ska få. Vad vi vill med inlägget är helt enkelt bara att veta hur mycket pengar han ska kräva när han skickar in blankett om utebliven lön till kronofogden. Och varför det är jag som skriver inlägget och inte han är helt enkelt för att jag redan var medlem på flashback.

Och dessutom riktas inlägget till folk som faktiskt har något svar och inte till dig.
Citera
2017-03-30, 12:09
  #4
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanstenis
Han säger att där inte står något om det i hans anställningsavtal. Och eftersom han inte fått någon lön av dom så vet han inte hur mycket han ska få. Vad vi vill med inlägget är helt enkelt bara att veta hur mycket pengar han ska kräva när han skickar in blankett om utebliven lön till kronofogden. Och varför det är jag som skriver inlägget och inte han är helt enkelt för att jag redan var medlem på flashback.

Och dessutom riktas inlägget till folk som faktiskt har något svar och inte till dig.

Då har din vän inget anställningsavtal. Ett anställningsavtal säger alltid på något sätt vad lönen ska ligga på.
Citera
2017-03-30, 12:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Då har din vän inget anställningsavtal. Ett anställningsavtal säger alltid på något sätt vad lönen ska ligga på.

Ja jag tycker också det är konstigt om det inte står med där, han får väl kolla en extra gång.
Citera
2017-04-03, 17:39
  #6
Medlem
Har nu själv sett löneavtalet och där står bara: "Lön: Nyanställd"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback