Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-30, 10:46
  #1
Medlem
Tjena!

Jag och tjejen är 23 år gamla och vi vill båda verkligen resa utomlands denna sommar.
Månaden Juli eller Augusti
Vår budget för flyg + Hotell är ca 15.000kr
Vi vill var borta minst 2, max 3 veckor.

Det skall vara ett varmt land men gärna möjligheter till att upptäcka saker, som t.ex hyra bil och resa runt lite i området

Kanske för mycket begärt haha, första gången nån av oss reser utomlands utan föräldrarna, vart får man bäst pris m.m?
Är väldigt vilsen!

Tacksam för svar
Citera
2017-03-30, 10:54
  #2
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hipotok
Tjena!

Jag och tjejen är 23 år gamla och vi vill båda verkligen resa utomlands denna sommar.
Månaden Juli eller Augusti
Vår budget för flyg + Hotell är ca 15.000kr
Vi vill var borta minst 2, max 3 veckor.

Det skall vara ett varmt land men gärna möjligheter till att upptäcka saker, som t.ex hyra bil och resa runt lite i området

Kanske för mycket begärt haha, första gången nån av oss reser utomlands utan föräldrarna, vart får man bäst pris m.m?
Är väldigt vilsen!

Tacksam för svar

Easyjet, Ryanair, seat 24, och Airbnb istället för hotell alla dagar. Sen kan jag tipsa om att vara på flygplatsen minst 2 timmar innan gaten stänger. Missat minst 2 flyg pga vägarbeten eller olyckor eller annat oförutsett skit. Tar ni buss till flyget, kola upp dan innan exakt vart den får ifrån, finns inget värre än att stressa runt och leta avgångsplats med minuter innan den går.
__________________
Senast redigerad av carminaburana 2017-03-30 kl. 10:58.
Citera
2017-03-30, 13:47
  #3
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hipotok
Tjena!

Jag och tjejen är 23 år gamla och vi vill båda verkligen resa utomlands denna sommar.
Månaden Juli eller Augusti
Vår budget för flyg + Hotell är ca 15.000kr
Vi vill var borta minst 2, max 3 veckor.

Det skall vara ett varmt land men gärna möjligheter till att upptäcka saker, som t.ex hyra bil och resa runt lite i området

Kanske för mycket begärt haha, första gången nån av oss reser utomlands utan föräldrarna, vart får man bäst pris m.m?
Är väldigt vilsen!

Tacksam för svar

Tågluffa Frankrike - Spanien - Italien kanske? Ett interailkort var och sen är det bara att dra, boka hostel eller AirBNB på vägen.
Citera
2017-03-30, 14:04
  #4
Medlem
WLHSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hipotok
Tjena!

Jag och tjejen är 23 år gamla och vi vill båda verkligen resa utomlands denna sommar.
Månaden Juli eller Augusti
Vår budget för flyg + Hotell är ca 15.000kr
Vi vill var borta minst 2, max 3 veckor.

Det skall vara ett varmt land men gärna möjligheter till att upptäcka saker, som t.ex hyra bil och resa runt lite i området

Kanske för mycket begärt haha, första gången nån av oss reser utomlands utan föräldrarna, vart får man bäst pris m.m?
Är väldigt vilsen!

Tacksam för svar

Utan att veta vilken del av landet som ni vill flyga ifrån så är det svårt att ge konkreta tips gällande resmål. Men om ni kan tänka er att flyga med t.ex. Ryanair så finns det många destinationer kring Medelhavet.

Men om ni har möjlighet att flyga från Arlanda, Kastrup eller Gardermoen så har SAS varje torsdag bra erbjudanden i sin Now or Newer. Och det är ibland kampanjer med resor till destinationer i USA för ca 3.000:- tur och retur. Sen räknas ni båda som ungdomar så det går nog att hitta bra priser med SAS även till ordinariepris.

Men om vi utgår ifrån att ni reser till något land runt Medelhavet så kostar ett bra budgethotell runt 600:- per natt, 14 nätter = 8400:- Vilket så klart går att få ner beroende på vilken standard ni vill ha.

Ett annat generellt tips som jag alltid ger personer som planerar en semester. Är att redan nu börja planera inför nästa resa genom att bli en medveten resenär. Genom att gå med i något av flygbolagens bonusprogram och samla poäng inför kommande bonusresor. Norwegian samarbetar med bl.a. Rocketmiles som ger poäng för varje hotellnatt du bokar.
Citera
2017-03-30, 14:12
  #5
Medlem
trilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hipotok
Tjena!

Jag och tjejen är 23 år gamla och vi vill båda verkligen resa utomlands denna sommar.
Månaden Juli eller Augusti
Vår budget för flyg + Hotell är ca 15.000kr
Vi vill var borta minst 2, max 3 veckor.

Det skall vara ett varmt land men gärna möjligheter till att upptäcka saker, som t.ex hyra bil och resa runt lite i området

Kanske för mycket begärt haha, första gången nån av oss reser utomlands utan föräldrarna, vart får man bäst pris m.m?
Är väldigt vilsen!

Tacksam för svar
Sista-minuten till Marmaris. Turkiet är bra, god mat, knäppt folk, diktatur och allt annat som är mysigt för en 23-åring.Kolla sistaminuten under några dagar den tid ni ska åka och åk utan att tänka alltför mycket! Bonuspoäng och sån skit håller ingen på med.Du behöver inte vara ett medvetet proffs, det mesta löser sig! Åk, bara åk.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2825734

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback