Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-30, 02:35
  #1
Medlem
Jag har precis fått feber, nu cirka 35 timmar efter en lagning av en visdomstand. Tandlagningen gick annars bra och jag har inte haft några problem med tänderna sedan dess.

Andra personer i familjen har väldigt nyligen varit förkylda, dock har ingen haft någon feber.

Bör jag ta kontakt med tandläkaren eller vanlig läkare om min feber?
Citera
2017-03-30, 02:40
  #2
Medlem
Det är helt normalt. Går febern inte över om några dagar så kan du ta kontakt med dom.
Citera
2017-03-30, 02:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Det är helt normalt. Går febern inte över om några dagar så kan du ta kontakt med dom.

Det låter bra. Om febern går över om någon dag, kan jag då anta att en eventuell infektion är helt borta?
Citera
2017-03-30, 03:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nxfy
Det låter bra. Om febern går över om någon dag, kan jag då anta att en eventuell infektion är helt borta?

Nej, men däremot att kroppen har fått kontroll över en eventuell infektion. Du bör se till att hålla rent i munnen. Köpa en flaska Hexident munskölj på apoteket hade jag gjort i ditt läge.
Citera
2017-03-30, 10:22
  #5
Medlem
lazycowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Nej, men däremot att kroppen har fått kontroll över en eventuell infektion. Du bör se till att hålla rent i munnen. Köpa en flaska Hexident munskölj på apoteket hade jag gjort i ditt läge.

Det här var motsatt vad min tandläkare sa till mig i samband med borttagning av visdomstand. Man ska inte skölja bort bakterierna eller vad det nu är som lägger sig som ett lock över hålet efter tanden. Vilket man gör med antibakteriell munskölj.
Citera
2017-03-30, 11:34
  #6
Medlem
Väldigt vanligt med lite feber, håller det i sig kan det vara farligt.
Citera
2017-03-30, 20:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazycowboy
Det här var motsatt vad min tandläkare sa till mig i samband med borttagning av visdomstand. Man ska inte skölja bort bakterierna eller vad det nu är som lägger sig som ett lock över hålet efter tanden. Vilket man gör med antibakteriell munskölj.

En lagning är något helt annat från en tandextraktion. Vid borttagning av en tand så ska man, som du säger, inte röra utan låta det koagulerade blodet vara kvar. Men det är inte det som gäller här.
Citera
2017-03-31, 16:00
  #8
Moderator
ofays avatar
Inget samband, om du lagade tanden. Slumpen har inga ögon, så hör inte av dig till tandis om du inte känner lokal smärta i området vid lagningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback