Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-30, 02:20
  #1
Medlem
Hej, jag har sett att killarna i området där jag bor har börjat bära samma gaddning.
Det är en kungakrona på ovansidan handen mellan tummen och pekfingret. Det är inga små saker modell luffarprickar, de här syns ungefär str som en tändsticksask.
Grabbarna är 18-25 år
ca.
Vart så nyfiken varför 5-6 st har det, ev fler.
Betyder den ngt speciellt? Någon som vet?


Love, peace and understanding♡♡
Citera
2017-03-30, 02:26
  #2
Medlem
franges avatar
Är det svenskar eller nysvenskar som har dessa tatueringar?
Citera
2017-03-31, 16:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är det svenskar eller nysvenskar som har dessa tatueringar?

Båda två, men den syns ju tydligt på vit hud. Jag vet att de rökar gräs och håller på med försäljning i området.
En har fyllt i sin med färg och den går inte att dölja förutom att bandagera handen.

De är snyggt gjorda inget hemma kladd.

Love, peace and understanding♡♡
Citera
2017-03-31, 17:41
  #4
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solvind
Hej, jag har sett att killarna i området där jag bor har börjat bära samma gaddning.
Det är en kungakrona på ovansidan handen mellan tummen och pekfingret. Det är inga små saker modell luffarprickar, de här syns ungefär str som en tändsticksask.
Grabbarna är 18-25 år
ca.
Vart så nyfiken varför 5-6 st har det, ev fler.
Betyder den ngt speciellt? Någon som vet?


Love, peace and understanding♡♡


ja varför frågar du inte dom istället för oss här?
Citera
2017-03-31, 19:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
ja varför frågar du inte dom istället för oss här?

Bra fråga, blir väl till att göra det. Har bara inte velat verka nyfiken och det har la inte varit läge.
Men helt klart får jag göra det. Hade gjort det ändå för att se att svaret som kunde kommit här stämde.
Det pga att jag inte litar på ngn, speciellt inte här inne. Det gäller att dubbeltjäcka uppgifter som delas här inne.
Tack ändå.

Love, peace and understanding♡♡
Citera
2017-04-09, 16:08
  #6
Medlem
t3x5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solvind
Hej, jag har sett att killarna i området där jag bor har börjat bära samma gaddning.
Det är en kungakrona på ovansidan handen mellan tummen och pekfingret. Det är inga små saker modell luffarprickar, de här syns ungefär str som en tändsticksask.
Grabbarna är 18-25 år
ca.
Vart så nyfiken varför 5-6 st har det, ev fler.
Betyder den ngt speciellt? Någon som vet?


Love, peace and understanding♡♡


Några som kallar sig "Kings 175" ska ha denna gaddning tydligen. Sorry för sent svar
Citera
2017-10-16, 15:15
  #7
Medlem
Irrelefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t3x5
Några som kallar sig "Kings 175" ska ha denna gaddning tydligen. Sorry för sent svar

Fan vilket pinigt gängnamn.
Citera
2018-04-01, 06:28
  #8
Medlem
spajjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är det svenskar eller nysvenskar som har dessa tatueringar?
Trendigt bland svennepack att skaffa samma fula handtatuering.
Citera
2018-04-13, 19:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spajje
Trendigt bland svennepack att skaffa samma fula handtatuering.

En krona på handen får anses vara en nutida klassmarkör, och är ett särskilt vanligt motiv bland underklassen. Att det sedan är smaklöst och bärs av flera olika etniska grupper berör ej mig.
__________________
Senast redigerad av Ohelig 2018-04-13 kl. 19:23.
Citera
2018-04-14, 23:51
  #10
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohelig
En krona på handen får anses vara en nutida klassmarkör, och är ett särskilt vanligt motiv bland underklassen. Att det sedan är smaklöst och bärs av flera olika etniska grupper berör ej mig.
Varför svarade du då?
Citera
2018-04-15, 00:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Varför svarade du då?

Är ni ej läskunnig? Mitt genmäle tillrättavisade det citerade inlägget, i vilket en annan användare försökte göra gällande att det handlar om en tatuering som uteslutande bärs av etniska svenskar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback