Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-29, 23:45
  #1
Medlem
Är ny på träning. Har egentligen inte som mål at bygga några muskler utan bara att gå ner i vikt.

Min fråga lyder: är det bra för mig då att dricka proteindrinkar? Sånt pulver(whey) man blandar ut i vätska?

Eller blir det fel då jag inte styrketränar något alls knappt utan springer mest på löpbandet eller gör enklare övningar för att förbränna.

Hade tänkt mig det som måltidsersättningar eller som tillägg, typ två knäckemackor + proteindrink.
Citera
2017-03-30, 00:10
  #2
Medlem
Käka typ en burk keso/tonfisk (i vatten) efter träningarna, kan kompletteras med en knäckemacka eller två med. Mest för bukfyllnaden, men det är ju bra käk med. Du behöver inga tillskott alls, och skulle inte rekommendera det ens om du väl började lyfta vikter (åtminstone inte i början).

För att klargöra: detta är alltså en måltidsersättning inte ett mål utöver din vanliga diet som du har blivit överviktig på. Byt ut fler av dina mål mot magert käk och i måttliga portioner. Spring på det så ska du se att du börjar tappa kilon. GL
Citera
2017-03-30, 10:07
  #3
Medlem
jpettersson1991s avatar
Det är inget måste med proteinpulver bara för du börjar träna, oavsett träningsform. Täcker du proteinbehovet via kosten så är tillskott inget magiskt i sig, utan endast en komplettering till den övriga kosten.

Äter man någorlunda blandad kost får man nog i sig tillräckligt oavsett.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback