Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-03-31, 15:56
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinzLus
Det är ju allmänt känt att feminismen vill krossa machokulturen. Det är en bra ide, jag är själv trött på den som kille. Problemet är när dessa feministers egna gud, Zara Larsson, avslöjar i en intervju att hon tänder på douchebags och att hon blir avtänd på för snälla killar. Ehh va? Hur ska man då krossa machokulturen? Dock förstår jag helt att brudar inte tänder på tofflar.

Finns det mer exempel genialisk dubbelmoral inom feminismen?

1) Att säga att kvinnor bestämmer över sin egen kropp, och att kvinnors samtycke till sex är centralt, samtidigt som man kriminaliserar sexköp och koppleri (att förmedla sexförsäljning) i samtycke. Kvinnors samtycke till sex ogiltigförklaras alltså av staten i de här fallen. De betraktas inte som myndiga.

2) Att säga att abort handlar om att bestämma över sin egen kropp, samtidigt som man skiter i det ofödda barnet.

3) Att tala om kvinnors rätt att klä sig som man vill, och samtidigt säga att det är objektifiering om kvinnor är lättklädda.

4) Att hata vita män som uppfunnit det mesta, och samtidigt använda de verktyg som de uppfunnit för att sprida sina egna budskap.

... och så vidare.

Feminismen handlar inte om jämställdhet, det handlar om att förstöra samhället i grunden. Rörelsen domineras av psykiskt sjuka individer och rödgardister.

PS 1: Zara Larsson är en liten skitunge som går storkapitalets och mediamarxisternas ärenden. Hon kommer att ångra detta eftersom det är sina hatiska utspel hon blir ihågkommen för nu när vindarna vänder. Hur mycket pengar hon än har kommer hon alltid att vara ett obildat och vulgärt white trash. Ett litet våp, och en nyttig idiot.

PS 2: Vi behöver machokulturen mer än någonsin för att rädda den västerländska civilisationen från den pågående attacken från globalister, marxister och feminister. Det är en intelligent och nykonservativ machokultur vi behöver.

Sök er till alt-right. Detta är framtiden.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2017-03-31 kl. 16:04.
Citera
2017-03-31, 18:10
  #26
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Lite citat från Zara:
"Snälla killar är tråkiga i sängen"

"Jag tror aggressivitet och sexualitet ligger väldigt nära varandra. Är det någon som är för snäll och ”puttninuttig”, så blir det för tråkigt."

"Varför hon gillar så kallade ”bad boys” har hon själv ingen förklaring till:

– Jag har även varit med personer varpå sexet suger, men jag har ändå velat göra det igen för att personen är en douche, jag har ingen aning om varför det är så."

Det är dumt att ta Zara bokstavligt. Det hon menar, men inte har intelligens nog att uttrycka, är inte nödvändigtvis att hon vill ha en tatuerad gängmedlem att knulla med, utan en man som inte är en nörd och feminin mes. Män som har god självkänsla och kan bruka både verbalt och fysiskt våld när det krävs för att försvara sig själv och andra är attraktivt för kvinnor. Det betyder inte att man måste vara ett allmänt rövhål ellr "bad-boy".

Den feministiska kulturen sabbar för pojkar ganska rejält när man försöker erodera den manliga pondusen som får kvinnor att tända. Man demoniserar mansrollen och kallar den destruktiv rakt igenom.
__________________
Senast redigerad av Hexen666 2017-03-31 kl. 18:13.
Citera
2017-03-31, 19:04
  #27
Medlem
RedXs avatar
Kön är bara en social konstruktion. Det finns inga verkliga skillnader mellan könen. Det finns inget verkligt manligt. Det finns inget verkligt kvinnligt. Allt är bara konstruktioner.

Men...

...om en person önskar byta kön blir könet plötsligt det absolut viktigaste man kan tänka sig. Då anses det fullständigt självklart att man verkligen kan "vara en man", fast fången i en kvinnas kropp och vice versa. Och fullständigt självklart att staten ska bekosta operationer, hormonbehandlingar och justera register för att korrigera för det "felaktiga" könet.
Citera
2017-03-31, 21:45
  #28
Medlem
NS_14s avatar
På temat kan man gå steget fullt ut:

"Könet är bara en social konstruktion" - kräver särskilda rättigheter och gräddfiler på grund av könet.

Det är svårare att hitta en logisk stringens i feminismen än tvärtom. Inte desto mindre har vi några tappra själar som försöker få den här logiska schweizerosten att få någon förankring med verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
Man skulle kunna argumentera att även dödsstraff är en medicinsk åtgärd, då man åtgärdar ett oönskat tillstånd hos en viss person, det oönskade tillståndet i det här fallet att personen är vid liv.
Ett barn som utsätts för abort, blir inte det straffat? Måhända på grund av någon annans gärning, men det är barnet som blir bragt om livet, bestulen hela sin framtid.

Precis. Ett gott samhälle mäter jag efter hur samhället behandlar de svagaste och sårbaraste medborgarna: de äldre, sjuka, barn och våra efterkommande.
Citera
2017-03-31, 22:42
  #29
Medlem
Jag kommer att tänka på alla insatser till att hjälpa, beskydda, barnen och göra det så säkert som möjligt för varje människa - det vill säga spela den arketypiska mödrarollen - samtidigt som de hävdar att det inte existerar en sådan. Eller när de skall försöka demonisera maskulinitet och ta avstånd ifrån traditionella feminina värdena...bara för att försöka anamma maskulina sådana: Hård blick, stå med armarna i kors, hår under armarna, utveckla ett vulgärt ordförråd i något patetiskt försök att visa att de visst också kan.
Citera
2017-03-31, 23:03
  #30
Medlem
Hexen666s avatar
Feministiskt feltänk: tanken att det finns skillnader mellan de två könen på en mental & kognitiv nivå är sexistisk och bygger på fördomar.

Samtidigt vill man kvotera in kvinnor inom x och y för att det bidrar till mångfald där kvinnor kan bidra med sitt unika perspektiv som just kvinnor.

U cant have it both ways.
Citera
2018-12-09, 15:10
  #31
Medlem
Snartfinsks avatar
En dubbelmoral jag har sett upprepade gånger är dessa.

*Hatar att ses om ett sexobjekt - Viker ut sig online för uppmärksamhet.*

*Pratar om jämlikhet - hånar och trycker ner varje man som flörtar med henne.*
Citera
2018-12-17, 15:59
  #32
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinzLus
Finns det mer exempel genialisk dubbelmoral inom feminismen?


Som feminist har jag aldrig varit särskilt förtjust i någon form av moral. Det kvittar om den är enkel, eller dubbel. Moral är lika förkastligt för en frigjord kvinna, oavsett vilken sorts moral det handlar om.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback