Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-29, 23:26
  #13
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Han citerade väl Nostradamus som förutspår detta i sin bok.Nostradamus skrev en handlingsplan för frimurarna och de följer denna handlingsplan.

Det är möjligt att han citerade Nostradamus.
Citera
2017-03-30, 06:36
  #14
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Det kan inte ha varigt så svårt att förutspå med tanke på att man försökt spränga tornen ett par gånger innan.
Citera
2017-03-30, 07:23
  #15
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Minns att jag såg en intervju på TV4, någon gång vid slutet av 90-talet (ungefär 1999). Det var en fransman som blev intervjuad av Malou von Sivers. Man diskuterade om millennieskiftet och vad som skulle kunna hända i framtiden. Han berättade att tredje världskriget skulle kunna starta när två torn rasar någonstans i världen. Då kände jag inte till mycket om tvillingtornen i New York, utan tänkte mer på Eiffeltornet och liknande. Han till och med ritade upp två torn på en sådan vit stor pappersduk som man kan se i klassrummen på skolorna, dessa torn hade avlånga former och liknande World Trade Center. Man han sa inte specifikt att det handlade om World Trade Center.

Denna intervju visades på TV4 någon gång under 1999, kanske till och med i början på år 2000. Men är inte helt hundra procent. Jag tror att han var en fransman som hade glasögon. Han var någon slags synsk person, eller ansågs vara det. Han kan ha varit intervjuad utav Malou Von Sivers eller kanske Kristin Kaspersen. Dom pratade på engelska i intervjun, med svensk undertext till. Intervjun skedde i en svensk studio, ungefär sådan med morgonsoffan.

Någon som minns detta program/intervju? Vad heter han? Kan man hitta den här intervjun i något arkiv, eller på Youtube?

Bombattentatet mot World Trade Center som skedde redan 1993 utfördes av Islamister. Sheikh Omar Abdel-Rahman "den blinda sheiken" var inblandad i attentatet.
När FBI grep några av de inblandade flyttades senare de gripna. En fraktades i helikopter. Under helikopterresan passerade de WTC. En FBI-agent påpeka till den gripne att de hade misslyckats med sitt attentat.
Islamisten Ramzi Ahmed Yousef (Art Malik), förklarade:
-Ja, denna gång gjorde vi det. Men när vi har bättre finansiering kommer vi nästa gång att lyckas.
''Next time we will take them both down'', förklarade han.
Citera
2017-03-30, 07:55
  #16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Det enda som dyker upp spontant är att Malou faktiskt intervjuade Jules Naudet - fransmannen som (med sin bror) gjorde en mycket bra dokumentär om attacken.

Men det var 2002 han intervjuades av Malou så knappast någon förutsägelse där...
https://www.youtube.com/watch?v=miA8Td4oNcY
Citera
2017-03-30, 08:52
  #17
Medlem
Drozds avatar
Kan det vara Gerald Celente TS söker?
Förvisso amerikan men med ett ganska franskklingande namn. Påstås ha förutspått Sovjets fall, 9/11, finanskrisen 2008 och lite annat smått och gott.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gerald_Celente
__________________
Senast redigerad av Drozd 2017-03-30 kl. 09:02.
Citera
2017-03-30, 10:40
  #18
Moderator
bernad_laws avatar
Varningar utdelade för tramsande. /Mod
Citera
2017-03-30, 11:34
  #19
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Kan det vara Gerald Celente TS söker?
Förvisso amerikan men med ett ganska franskklingande namn. Påstås ha förutspått Sovjets fall, 9/11, finanskrisen 2008 och lite annat smått och gott.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gerald_Celente

Hans förutsägelser låter bekanta. Hur såg han ut under senare 90-talet? Hittar inga äldre bilder på honom på Google.

Han verkar inte ha förekommit i svensk tv under 90-talet.

https://smdb.kb.se/catalog/search?q=...lente+&x=0&y=0
__________________
Senast redigerad av Ordpistolen 2017-03-30 kl. 12:20.
Citera
2017-03-30, 12:50
  #20
Medlem
Eeowyns avatar
Tror du kanske tänker på Jaques Nietzermann?
(Finns en mockumentary om honom som heter just Nietzermann, jag kanske har fel, det kanske bara är ett namn på en fiktionell karaktär, jag har googlat runt men inte hittat nåt annat)
__________________
Senast redigerad av Eeowyn 2017-03-30 kl. 12:53.
Citera
2017-03-30, 14:01
  #21
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeowyn
Tror du kanske tänker på Jaques Nietzermann?
(Finns en mockumentary om honom som heter just Nietzermann, jag kanske har fel, det kanske bara är ett namn på en fiktionell karaktär, jag har googlat runt men inte hittat nåt annat)

Nej, jag tror inte att det var han. Är inte 100% säker på att det var en fransman, men att namnet kanske lät lite som det. Han var intervjuad och han visades på svensk tv.
Han ritade torn som skulle falla och att världen skulle hamna i krig/kris.

När jag såg det då tänkte jag, vad fan menar han? Eiffeltornet? Lutande tornet i Pisa?

Mitt minne sviktar lite, men jag är säker på att jag såg detta på svensk tv. Under en eftermiddag/kväll.

Det var svensk undertext, och känslan var att det var en intervju i en svensk studio.

Kanske är det detta program? Kallad "Profetior".

https://smdb.kb.se/catalog/search?q=...ar%3A1990-1999

Problemet med databasen SMDB, är att man inte kan se vilka personer som Malou von Sivers intervjuade under vissa morgonprogram. Samt att man inte kan spåra namn på personer som intervjuas utav andra journalister.

Vad som behövs här är, någon tv-expert eller en tidigare anställd på tv, som kan hinta om vilken person det är jag pratar om.

Om den är någon mer som också minns det jag såg på tv, så beskriv era minnen. Den här intervjun var intressant och ovanlig. Den borde spåras, ses och granskas noggrannare.
__________________
Senast redigerad av Ordpistolen 2017-03-30 kl. 14:09.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback