Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-04-04, 16:19
  #109
Medlem
japanskbruds avatar
Det går ha inne i flera timmar utan det blir slemmigt och rinner som vanligt portionssnus.. En stor fördel ibland.
Citera
2017-04-11, 17:19
  #110
Medlem
Zteffen81s avatar
Jag förstår inte heller varför vissa snusar white. Argumentet brukar vara: "Det rinner mindre!".
Men det är ju snussaften man vill åt eller? Varför inte snusa original portion så att det rinner och smakar lite?

Snusar till vardags Ettan portion och Grov portion. På helgen kan det bli en dosa Ettan lös.

Tack för mig!
Citera
2017-04-12, 14:11
  #111
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zteffen81
Jag förstår inte heller varför vissa snusar white. Argumentet brukar vara: "Det rinner mindre!".
Men det är ju snussaften man vill åt eller? Varför inte snusa original portion så att det rinner och smakar lite?

Snusar till vardags Ettan portion och Grov portion. På helgen kan det bli en dosa Ettan lös.

Tack för mig!

Vit portion smakar, men det rinner inte så jävla mycket som vanlig portion gör.
Jag tycker att en vit portion håller längre, kan vara inbillning men så ser jag på det
Citera
2017-04-13, 10:27
  #112
Medlem
Samtidigt är det många som vill åt nikotinet och inte smaken, de kör på white.
Citera
2017-04-13, 17:31
  #113
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djobben
Samtidigt är det många som vill åt nikotinet och inte smaken, de kör på white.

This!

Jag snusar white av den anledningen att det är det absolut bästa sättet att få i sig höga halter av nikotin samtidigt som att det inte rinner ner en massa jävla vätska i halsen. Kan ju knappast vara nyttigt att gå runt och svälja stora mängder snus (lös).

En gång när jag var utomlands så hade jag brist på snus och köpte E-Nikotin istället. Tog det starkaste de hade och hällde ett par droppar på en liten servettbit. Funkade utmärkt och är något jag kan rekommendera er om ni är utomlands och behöver stilla erat nikotinbegär utan att behöva köpa cigg eller annan skit.
Citera
2017-04-15, 02:14
  #114
Medlem
TemplarKnights avatar
White smakar ibland helt annorlunda än vanlig och inte på ett dåligt sätt. Vanliga Ettan och White är som två helt skilda produkter. Vanlig smakar tobak med en bismak av choklad. White har en helt annan karaktär och är lite åt det salta hållet.
Citera
2017-04-15, 19:02
  #115
Moderator
Mr.Woodss avatar
Om det skall snusas portion så väljer jag alltid white, eftersom vanligt portionssnus rinner så förbaskat.
För min del är dock vanligt snus (det som idag kallas för lös) det självklara alternativet, och jag är väldigt intresserad av vad folk i tråden har för sorts jobb, där man inte kan snusa vanligt hederligt snus!?!
Citera
2017-04-15, 20:08
  #116
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Om det skall snusas portion så väljer jag alltid white, eftersom vanligt portionssnus rinner så förbaskat.
För min del är dock vanligt snus (det som idag kallas för lös) det självklara alternativet, och jag är väldigt intresserad av vad folk i tråden har för sorts jobb, där man inte kan snusa vanligt hederligt snus!?!
I mitt yrke (jobbar i affär) hade man inte kunnat dyka upp med en jordklump under läppen.
Jobb där man måste se representativ ut överlag tillåter nog inte lössnus.
Citera
2017-04-15, 22:56
  #117
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
I mitt yrke (jobbar i affär) hade man inte kunnat dyka upp med en jordklump under läppen.
Jobb där man måste se representativ ut överlag tillåter nog inte lössnus.
Jag tänker sticka ut hakan lite, och påstå att de flesta seriösa snusare jag känner ser fullt presentabla ut även med vanligt snus under läppen, dock kan det se illa ut om man är ovan... Däremot finns det situationer då det inte passar sig att bära varken vanligt eller portionssnus.
Själv har jag på mediaträning fått lära mig att innan en filmad intervju skall snuset ovillkorligen spottas ut! Det anses nämligen respektlöst att snusa under intervju, ungefär på samma sätt som om man skulle stå och röka under tiden reportern ställer sina frågor.

Visst kan jag tänka mig att det finns företag som inte vill ha exempelvis säljare som snusar på jobbet, men jag förstår faktiskt inte varför portionssnus skulle vara finare/bättre, då det rinner mer och orsakar sämre andedräkt.
Citera
2017-04-25, 02:48
  #118
Medlem
Knivur-273s avatar
Alla må vara saliga på sin fason, var det någon Svensk som sade.

Snus är gott, och det är bättre än rökverk i hälsosynpunkt, för det förstör inte lungorna eller hjärtat.

Knívur.
Citera
2017-04-25, 16:43
  #119
Medlem
Dimaks avatar
För att vanlig portion är alldeles för mycket smak i och mina läppar blir fulla med snus typ :/
Citera
2017-04-26, 17:58
  #120
Medlem
JourhavandeNegers avatar
För att man vill framstå som ett luder & Ladyboy som mer än gärna släpper till där bak för främmande män när chans ges, t.e.x i fängelseduschen eller gymmet om jag har uppfattat det rätt.

White = Gay blir dagens visa.


/JourhavandeNeger
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback