Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-29, 17:39
  #1
Medlem
x12s avatar
Jag letar en prisvärd och enkel, men ändå dugligt bra telefonimodul för en radiostation. Den ska kopplas till mixerbordet och läggas ut den vägen, så lyssnarna kan ringa in och prata i direktsändning.
Växeln sköter utsållning av samtal, så det räcker med en linje per enhet.

Det här verkar vara en "smal" grej, eller så har jag bara missat de svenska företag som säljer sånt här.

Hittar t.ex denna - http://www.jkaudio.com/inline-patch.htm som ser bra ut, men funderingen är då om den funkar på svenskt telenät, och hur bra/dåliga de är, osv.

Nån som har några rekommendationer? dels på vilken enhet som kan vara lämpligast, men också på företag (helst i sverige, sekundärt inom eu) som säljer sånt här.
Citera
2017-04-13, 15:04
  #2
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Jag letar en prisvärd och enkel, men ändå dugligt bra telefonimodul för en radiostation. Den ska kopplas till mixerbordet och läggas ut den vägen, så lyssnarna kan ringa in och prata i direktsändning.
Växeln sköter utsållning av samtal, så det räcker med en linje per enhet.

Det här verkar vara en "smal" grej, eller så har jag bara missat de svenska företag som säljer sånt här.

Hittar t.ex denna - http://www.jkaudio.com/inline-patch.htm som ser bra ut, men funderingen är då om den funkar på svenskt telenät, och hur bra/dåliga de är, osv.

Nån som har några rekommendationer? dels på vilken enhet som kan vara lämpligast, men också på företag (helst i sverige, sekundärt inom eu) som säljer sånt här.

Jag skulle höra med lokala radiostationer, de flesta inom SR har gått över till digitalt men kan mycket väl ha ett par telefonmoduler liggandes, vad har du för nåt att koppla in det i? Det borde gå att koppla sig in på tex en headset ingång på en vanlig telefon.
Du skulle kunna rigga en dator med skype för call in och call out utan att det skulle bli allt för dyrt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback