Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-29, 14:29
  #1
Medlem
E8s avatar
Hej!

Jag tänkte kolla om någon vet vad som kan vara fel med min dator. Den började för några månader sedan att fastna i uppstartsläge. Jag gjorde då några gånger en återställning från tidigare sparad tidpunkt. Men problemen fortsatte så då testade jag att formatera om datorn några gånger men det blev inte bättre och nu senaste gången jag försökte formatera om datorn så fastnade datorn till och med i formateringsläget. Är det någon som kan veta vad det är för fel?

Det kan tilläggas att datorn är en ganska så kraftig stationär Dell dator som är ca 3,5 år gammal.
Citera
2017-03-29, 14:36
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kanske en början på en defekt hårddisk. Testat med en annan hårddisk?
Citera
2017-03-29, 15:53
  #3
Medlem
E8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kanske en början på en defekt hårddisk. Testat med en annan hårddisk?

Tack för svar!
Jag har en relativt kunnig vän på datorer som trodde samma sak och du verkar också kunna dina datorer så jag tror att detta blir det första jag testar och så får vi hoppas att det funkar
Citera
2017-03-29, 17:27
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mycket tyder på en defekt hårddisk när detta scenarie drar igång. Värt att prova med en annan hårddisk är det i alla fall.
Citera
2017-03-30, 09:07
  #5
Medlem
Du har alltid nytta av en extra intern disk så det gör inget om felet skulle vara något annat. Tex för felsökning, backup, extra Windows redo att köra, testa olika OS.

Glöm inte att bara ha nya disken kopplad när Windows installeras. Annars kan du få mer problem. Dessutom kan trasiga lagrings slå ut resten av datorn på olika sätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback