Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-29, 13:52
  #1
Medlem
polarn och jag tänkte ta och åka över på lördag och hört att bordershopen har väldigt dåligt sortiment och inte pangpriser jämfört med andra butiker. vi har ca 3 timmar på oss innan färjan går igen. Vi hade tänkt köpa öl och starksprit och undrar då vart vi kan få detta billigast med ett stort urval och sortiment ?
2017-03-29, 14:15
  #2
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeruf
polarn och jag tänkte ta och åka över på lördag och hört att bordershopen har väldigt dåligt sortiment och inte pangpriser jämfört med andra butiker. vi har ca 3 timmar på oss innan färjan går igen. Vi hade tänkt köpa öl och starksprit och undrar då vart vi kan få detta billigast med ett stort urval och sortiment ?

Det är det som är grejen, det blir om inte omöjligt så väldigt stressigt att ta sig någon annanstans än bordershopen. Det är stressigt nog att hinna handla på bordershopen i min mening om man vill hinna kolla lite olika vin och dylikt. Men om man inte är kräsen och bara vill ha sort guld och rachmanhoff och rebenschopen så kanske man klarar sig på 3 timmar i annan butik.
2017-03-29, 17:01
  #3
Medlem
jag har ju det mesta nerskrivet som jag ska ha så så sett är det nog inte superstressigt menmen.. några andra som har några efarenheter?
2017-03-29, 18:48
  #4
Medlem
Kan någon ge lite fler råd ?
2017-03-29, 19:08
  #5
Medlem
PenetreraMeras avatar
Har du bil med? Annars kan du glömma alternativa butiker. Två mil söder om färjeläget ligger staden Bergen med butiker som Famila, Real och Aldi. De har tysk öl och vin till hyfsade priser. Spriten är oftast mainstream, men det finns undantag särskilt bland udda sprittyper. Själv brukar jag handla grappa av bra kvalitet på Real, och även hyfsad calvados. Real har även gott sortiment att grilla, sånt som man inte är van vid hemifrån. Ta med kylväska om det är intressant. Testa gärna också den stabbiga fleischkäsen som säljes utanför butiken. Kostar 1 Euro styck, eller gjorde ifjor i alla fall.
2017-03-29, 19:43
  #6
Medlem
Ja jag har bil, det jag är ute efter är xide, carlsberg,heiniken, jäger,galliano, absolut, rom& whiskey. har de carlsberg och lite mer''känd'' öl på de här andra ställerna?
2017-03-29, 20:13
  #7
Medlem
MrChows avatar
Real och Familia är ett bra tips (och det enda i närheten av Sassnitz) men Bordershoppen kan absolut ha fynd också.

Släng ett snabbt öga på Bordershoppen och kör sen en kvart till Bergen och handla det som är billigare där och resten på Bordershoppen på vägen till båten. 3 timmar borde inte vara några problem tycker jag.
2017-03-29, 22:39
  #8
Moderator
vfs avatar
(FB) Spritresa till Tyskland, läs första inlägget. /Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback