Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-12-02, 19:53
  #73
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snortakaffe
Hej, har frågor om fullblods psykopater.

1. Ang manipulation. Är allt en psykopat säger sanning för denne? Tror psykopaten att den är ärlig eller förstår den när den ljuger och manipulerar och gör det med avsikt?

2. Har psykopater iniskt att den är psykopat? Att den kan manipulera och styra folk vart den vill med ord? Eller kan det komma med åldern?

3. Är psykopater medvetna och kan styra sitt kroppspråk och vad den ska säga samt läser av andra vad dom säger och samtidigt deras kroppspråk? Eller går allt bara på automatik?

4. Är psykopater lugna personer eller normala oftast? Verkar dom rakt på sak och ärliga?

Min uppfattning:

1. Ja, en psykopat har patent på sanningen. Eftersom personen upplever sig som omnipotent är det inte intressant om han, eller hon, ljuger, personen anser sig ändå ha rätt i alla lägen.

2. Psykopaten bryr sig inte.

3. Psykopaten agerar endast för egen vinning. Personen gör sig inte till, det är dess natur att krama fördelar ur omgivningen och det hela sker med en suverän förslagenhet och lätthet. Tillvaron kretsar oavbrutet kring psykopaten.

4. De verkar utåt sett välanpassade och charmiga men tvekar inte att gå över lik om det passar dem. De är i grunden fruktansvärt ensamma, dock inget de själva lider av, eftersom de är fullt upptagna av sina egon
Citera
2018-03-09, 11:43
  #74
Medlem
bengt-allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Jag vet inte riktigt var jag gjort bort mig, men tydligen har jag varit oklar någonstans. Jag kan uttrycka empati, baserad på ett inlärt vetande om vad omgivningen förväntar sig. I realiteten rör det mig lika lite om din guldfisk, eller din fru och barn går och dör. Jag kommer i det första fallet säga "jaja, synd som fan, kom, vi köper en ny" och i det senare fallet vara ganska ställd, eftersom jag helt enkelt inte vet vad man säger till någon som förlorat hustru, och barn. Men så fort jag lämnar rummet är det helt ointressant för mig.

Det fetade - att du blir ställd säger otroligt mkt mer om ditt "patologiska psyke" än texten med dina subjektiva åsikter. Tror absolut du är avtrubbad emotionellt vilket kan ha en drös olika bakomliggande orsaker.

Min analytiska förmåga säger mig att du snarare är en "psykopat-wannabe" och oavsett om du tänker odla den ådran, eller ta tag i dina underliggande trauman mm, så har du ett tufft arbete framför dig.

Att bli ställd ( som ett exempel) härrör från människans grundläggande emotioner. Du uppvisar dessutom bla en inte allt för ovanlig försvarsmekanism - undvikandebeteendet är ett väldigt framträdande drag tex. Kan ge dig mer exempel av vad jag läst mellan raderna om du vill.

Det är inte farligt att tillåta sig att känna men att förneka ditt jag autensitet leder till ett kumulerat psykbryt så småningom.

Ge dig själv den omsorg du så väl behöver...

Stor Bäng-Kram och ett lycka till på vägen
Citera
2018-03-09, 17:06
  #75
Medlem
Inser psykopater att dom ljuger alltså medvetet? eller tror dom att allt är sanning det dom säger?
Citera
2018-03-09, 20:59
  #76
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FightThePower
Hur vanligt är psykopati egentligen? 1 av 30?

Nja snarare lite färre än 30/1000, kan man se det som. Sen kan andelen sociopater kan uppskattas större än andelen psykopater. Går man in i särskilda brancher lär andelen psykopater vara betydligt högre, särkilt inom företagande och media.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback