Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-29, 08:41
  #1
Medlem
Vore skoj att veta. Är ni skadade? Bor ni i en liten håla där inga jobb finns?

Har en polare som är arbetslös som är skadad hela tiden, förmodligen psykiskt sedan länge, men slapp jävel är han iaf. Inte jobbat sedan 2009?!
Citera
2017-03-29, 09:58
  #2
Medlem
sebastian66s avatar
Helt ärligt så jävla gött att vara arbetslös leva livet lite och gilla läget.
När det börjar sina i kassan åker man hem och tjänar bra pengar i 3 månader efter
det såäker man på lång holliday igen ca 4 månader
Alla behöver relax vila och nöjen
Citera
2017-03-29, 11:08
  #3
Medlem
olasvenssons avatar
Jag blev uppsagd, vi blev uppsagda från arbetet. Företaget blev uppköpt och efter det så sparkade man folk. Jag hade arbetet där i 6 år, aldrig sjukskriven. Letar arbete nu. Ska på intervju idag.

Gillar inte att vara arbetslös men hinner träna lite extra på gymmet i alla fall.
Citera
2017-03-29, 12:57
  #4
Medlem
Lycka till ola!
Citera
2017-03-29, 13:04
  #5
Medlem
it-takes-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Gillar inte att vara arbetslös men hinner träna lite extra på gymmet i alla fall.
Samma här. Jag lämnade en usel chef. Har dock fyra nya uppslag på G just nu. Om man bara kan stressa ned och göra något vettigt av sin tid så är en kortare arbetslöshet på ett halvår inte så illa faktiskt. Man får lite nya perspektiv på tillvaron när den inte längre handlar om jobb 8-17.
Citera
2017-03-29, 13:42
  #6
Medlem
Är man fullt frisk och har hyfsat språk och är lite framåt så kan man få ett jobb idag så är det.

Min sambo som inte ens kan svenska ordentligt har sökt typ 20 jobb, fått napp på 3 olika
nu jobbar han inom hemtjänst som vikarie. Innan grillade han hamburgare, det var dock säsongsjobb, innan det diskare. Inte varit arbetslös en enda dag sedan ca 2 veckor innan han blev klar med sfi.

Dock så skulle nog min kropp inte fysiskt klara av tex det diskjobbet han hade särskilt länge för det var både stressigt och fysiskt tungt. Men från det ena till det andra kan man jobba sig framåt idag när arbetslösheten är så låg som den är. Även utan att ens ha svenska betyg.
Citera
2017-03-29, 16:52
  #7
Medlem
För att jag vill =)
sparade mina pengar från jobb förra sommaren.
Lever gött i stockholm. börjar dock sina i kassan så dags att jobba igen.
Börjar om 2 veckor =)
Citera
2017-03-29, 20:55
  #8
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Helt ärligt så jävla gött att vara arbetslös leva livet lite och gilla läget.
När det börjar sina i kassan åker man hem och tjänar bra pengar i 3 månader efter
det såäker man på lång holliday igen ca 4 månader
Alla behöver relax vila och nöjen
Vad jobbar du med, när du jobbar? Låter för övrigt rätt nice
Citera
2017-03-30, 00:57
  #9
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Vad jobbar du med, när du jobbar? Låter för övrigt rätt nice
Kör Långtradare när jag tycker börsen ser tom ut!!!
Tjänar ganska hyfsat så jag sliter typ 3 månader sen drar jag ner till Asien softar badar äter
på restauranter tar taxi njuter bara av solen och när jag ser folk jobbar här!!!
Har kommit in i det att livet är mer värt än bara arbete
Citera
2017-03-30, 02:29
  #10
Medlem
Juneauxs avatar
Av vilja just nu. Som ovan skrev så jobbar jag när jag behöver dollars och vill träffa mina vänner.

Annars är jag på resande fot resten av tiden.
Citera
2017-03-30, 03:58
  #11
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellin
Lycka till ola!

Tack Kellin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback