Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-28, 19:53
  #1
Medlem
Fick ett mail från klarna där de skriver: Nu finns din kontrolluppgift för taxeringsåret 2016 tillgänglig. Logga in på klarna.se med Mobilt BankID, så hittar du uppgiften i din översikt.

Vad är det här för något? När jag loggar in står det ränta: 4 kr
Betyder det att jag ska få 4 kr och varför i sånna fall?
Citera
2017-03-28, 19:58
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allstar1
Fick ett mail från klarna där de skriver: Nu finns din kontrolluppgift för taxeringsåret 2016 tillgänglig. Logga in på klarna.se med Mobilt BankID, så hittar du uppgiften i din översikt.

Vad är det här för något? När jag loggar in står det ränta: 4 kr
Betyder det att jag ska få 4 kr och varför i sånna fall?

Du kan dra av 4 kronor för räntan du betelt till Klarna i din deklaration.
Citera
2017-04-02, 18:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle1961Sth
Du kan dra av 4 kronor för räntan du betelt till Klarna i din deklaration.

Jag har inte tjänat mer än 18739 kr o ska därför inte deklarera. Inte för att jag bryr mig om 4 kr men betyder det att jag inte får pengarna tillbaks? Kan va bra o veta till nästa gång
Citera
2017-04-02, 20:39
  #4
Avstängd
Det är uppgifter som dom skickat till skatteverket, och om du skulle deklarerat så hade du kunnat kontrollera att dom uppgifterna fanns med.
Citera
2017-04-02, 21:53
  #5
Medlem
Husings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allstar1
Jag har inte tjänat mer än 18739 kr o ska därför inte deklarera. Inte för att jag bryr mig om 4 kr men betyder det att jag inte får pengarna tillbaks? Kan va bra o veta till nästa gång

Betalar du ingen skatt så har du inget skatteuttag att minska med fyra kronor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback