Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-28, 19:34
  #1
Medlem
Hej

Min bror sitter för närvarande på Norrtäljeanstalten, och min familj skickade in besökspapper för en månad sedan. När jag ringde till anstalten, visste dom inget och skulle "kolla upp" vad som händer, sedan skulle dom kontakta mig, detta var i torsdags förra veckan.

Jag ringde till en jurist på kriminalvården som tyckte det var konstigt att det har tagit så lång tid, och att han kunde se att dom redan tagit ett beslut om att han ej får ringa oss, då vi ej har fast telefon tror jag det var. Idag ringde min mamma dit igen, och dom gav henne samma svar.

Vi har hållit kontakten via brev men nu har jag inte fått ett enda brev från honom på över en vecka.
Verkar verkligen skumt att dom ej tar beslut i både telefon och besök samtidigt, har dom liksom bara lagt det åt sidan? Verkar som att dom försöker sätta honom på plats och trycka ner honom? Han har suttit på isoleringen tidigare.

Vad kan jag göra om så är fallet, har dom inte någon tid dom måste hålla?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback