Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-28, 18:02
  #1
Medlem
Hej.
Har en iPad mini 2 som lyckligtvis ligger kvar i iOS 9 generationen (hade gärna kört 7:an). Titt som tätt vill Apple tvinga upp den till iOS 10 och på så vis göra den ännu mer seg. Någon dag kommer jag säkert trycka fel när dessa förbaskade rutor dyker upp då och då. Vet någon hur man kan totalblocka denna nertankning av uppdatering?
Citera
2017-03-28, 18:46
  #2
Medlem
TrampLOLs avatar
Det enda alternativet jag kan komma på är och kolla om den versionen av iOS 9 du har går jailbreaka. då slipper du får noticer om att uppdatera. Plus att du får alla fördelar jailbreak har och erbjuda.
Citera
2017-03-29, 00:04
  #3
Medlem
WilYawns avatar
Det smidigaste sättet är att följa denna guiden som installerar en Apple TV profil på din iPhone/iPad och iochmed det så tror den att den kör senaste programvaran och kommer inte att fråga mer.

Ångrar du dig och vill uppdatera så raderar du bara profilen så är allt som vanligt igen.

http://www.redmondpie.com/disable-bl...reak-required/
Citera
2017-04-15, 17:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
Hej.
Har en iPad mini 2 som lyckligtvis ligger kvar i iOS 9 generationen (hade gärna kört 7:an). Titt som tätt vill Apple tvinga upp den till iOS 10 och på så vis göra den ännu mer seg. Någon dag kommer jag säkert trycka fel när dessa förbaskade rutor dyker upp då och då. Vet någon hur man kan totalblocka denna nertankning av uppdatering?

Jag rekomenderar ios 10 då din mini 2 kommer fungera mycket bättre då den kommer bli blix snabb då ios 9 och 8 är sega och väldigt krävande något 10 inte är. Min mini 2 och iphone 5 blev som nya produkter
Citera
2017-04-22, 15:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
Jag rekomenderar ios 10 då din mini 2 kommer fungera mycket bättre då den kommer bli blix snabb då ios 9 och 8 är sega och väldigt krävande något 10 inte är. Min mini 2 och iphone 5 blev som nya produkter

Det är jag tveksam till. Jag har ägt Apple-produkter i många år och vid varje uppgradering har det blivit segare och segare pga alla nya effekter, finesser m.m.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback