Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-28, 16:38
  #1
Medlem
scraftys avatar
Jag skulle nyss köpa äppelcidervinäger, som ska vara väldigt nyttigt. Jag köpte ofiltrerad, men vet inte om det är bättre eller sämre än filtrerad. Skillnaderna har jag inte koll på.

Någon med bättre kunskap som kan förklara?
Citera
2017-11-26, 03:46
  #2
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Jag skulle nyss köpa äppelcidervinäger, som ska vara väldigt nyttigt. Jag köpte ofiltrerad, men vet inte om det är bättre eller sämre än filtrerad. Skillnaderna har jag inte koll på.

Någon med bättre kunskap som kan förklara?
Jag undrar samma men har heller inte hittat något svar om vad skillnaden är. Om man söker på nätet så står det bara på en del ställen att ofiltrerad äppelcidervinäger är bättre än filtrerad men det står inte varför. Så jag är också undrade vad skillnaden egentligen skulle vara och vad det är som gör ofiltrerad äppelcidervinäger bättre än filtrerad.
Citera
2017-11-26, 08:27
  #3
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Kör själv alltid ofiltrerad då jag läste att det var bättre på något vis. Känner ingen smakskillnad så varför spelar ingen roll för mig. Men kan tänka mig att det är lite mer mikronutrienter i den ofiltrerad?
Citera
2017-11-26, 11:45
  #4
Medlem
jpettersson1991s avatar
https://www.thekitchn.com/whats-the-...vinegar-229773
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback