Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-28, 16:35
  #1
Medlem
Fridfullts avatar
I dagens episod av TV-programmet Malou Efter tio möttes Jimmie Åkesson (SD), Beatrice Ask (M) och Martin Ådahl (C) i en debatt om bland annat migrationsfrågan och bilden av Sverige.

Debatten kan ses nu i efterhand på TV4 Play.

Jag tycker Jimmie gjorde en strålande insats!

Vad tycker ni om debatten?

EDIT: För övrigt tycker jag Malou von Sivers är en av de mest balanserade debattledarna i svensk TV.
__________________
Senast redigerad av Fridfullt 2017-03-28 kl. 16:42.
Citera
2017-03-28, 16:44
  #2
Medlem
dANiis avatar
Säga vad man vill, men Jimmie är en ledare.
Citera
2017-03-28, 16:47
  #3
Medlem
Knullkungens avatar
Finns även på youtube

https://www.youtube.com/watch?v=wXOBzRPp0AI
Citera
2017-03-28, 16:49
  #4
Medlem
AA-suiteds avatar
Jag tycker att det är jobbigt när Martin Ådahl och Malou von Sivers avbryter Jimmie Åkesson mitt i sitt svar med nya frågor eftersom han inte får fullborda sitt svar och eftersom svaret tappar sin rytm utav det.

Hur klockrent skulle Martin Luther Kings tal slå om någon avbröt honom fyra gånger genom talets gång för att fråga honom om dessa drömmar? "I have a drea-Ehm excuse me do you mean that you had a literal dream about this or is this figuratively speaking?"
Citera
2017-03-28, 17:06
  #5
Medlem
Hexen666s avatar
Som vanligt missar man målet helt. C fjanten tror att det går att få in mena individer i det svenska samhället med lite positivt tänkande och kumbaja

Jag önskar Åkesson bara kunde säga som det är. "Sorry, mena folk har lägre iq och har en icke kompatibel kulturell bakgrund, game over". Det blir bara tröttsamt att lyssna på idioter som tror att det går att fixa bara man pumpar in ytterligare miljarder och hoppas på det bästa. Zzzz
Citera
2017-03-28, 17:09
  #6
Medlem
Fridfullts avatar
Jag tycker det var synd att Malou inte uppehöll debatten mer kring Jimmies fråga angående hur humant det är att Migrationsverkets budget är större än UNHCR:s. Att hjälpa människor i närområdet är mycket billigare än att hjälpa dem här, vilket gör att många fler individers basala behov kan tillgodoses. Det var det här Hans Rosling försökte förmedla under galan Hela Sverige skramlar.

Jag har själv arbetat för Läkare Utan Gränser och det var den här inställningen från SD:s sida som fick mig att rösta på dem. Det är oerhört förvånande att inget annat parti har den här utgångspunkten ur ett rent humanitärt perspektiv, och det förbryllar mig att ingen TV-kanal anordnar en saklig debatt kring just den här frågan (hjälp i närområdet kontra invandring till Sverige).
Citera
2017-03-28, 17:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Som vanligt missar man målet helt. C fjanten tror att det går att få in mena individer i det svenska samhället med lite positivt tänkande och kumbaja

Jag önskar Åkesson bara kunde säga som det är. "Sorry, mena folk har lägre iq och har en icke kompatibel kulturell bakgrund, game over". Det blir bara tröttsamt att lyssna på idioter som tror att det går att fixa bara man pumpar in ytterligare miljarder och hoppas på det bästa. Zzzz

Det är väl just det som är saken - hade han sagt den meningen hade det varit game over för han och SD.
Citera
2017-03-28, 17:13
  #8
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Det är väl just det som är saken - hade han sagt den meningen hade det varit game over för han och SD.

Jag vet inte, det är ju klara fakta. Men svenskar är ett konstigt folk.
Citera
2017-03-28, 17:15
  #9
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Jag vet inte, det är ju klara fakta. Men svenskar är ett konstigt folk.


Jimmie för sig ju i övrigt som en titan och låter sig inte bli provocerad. Jag tror det ger utdelning i det långa loppet. Han håller sig sansad medan det övriga hönshuset kör sitt vanliga race. Det är ju tydligt vart hatet kommer ifrån.
Citera
2017-03-28, 17:20
  #10
Medlem
Dofternas avatar
Driver någon med mig? Först allt piss fyran spyr ner mig med sen gammalt och nu Malou som debattledare.
Jag säger nej. Hoppas Åkesson vann slaget om Malou Inna Da Morning.
Citera
2017-03-28, 17:21
  #11
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Jag tycker det var synd att Malou inte uppehöll debatten mer kring Jimmies fråga angående hur humant det är att Migrationsverkets budget är större än UNHCR:s. Att hjälpa människor i närområdet är mycket billigare än att hjälpa dem här, vilket gör att många fler individers basala behov kan tillgodoses. Det var det här Hans Rosling försökte förmedla under galan Hela Sverige skramlar.

Jag har själv arbetat för Läkare Utan Gränser och det var den här inställningen från SD:s sida som fick mig att rösta på dem. Det är oerhört förvånande att inget annat parti har den här utgångspunkten ur ett rent humanitärt perspektiv, och det förbryllar mig att ingen TV-kanal anordnar en saklig debatt kring just den här frågan (hjälp i närområdet kontra invandring till Sverige).

Han konstaterade ju att flest människor är på flykt i sina egna hemländer men att svenska politiker har lagt hundratals miljarder genom åren för att hjälpa ett förhållandevis fåtal på plats i Sverige.

En fullständigt huvudlös politik.

Han nämnde inget om UNHCR:s budget kontra Sveriges i frågan, vilket är lite trist.
Citera
2017-03-28, 17:28
  #12
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Det är väl just det som är saken - hade han sagt den meningen hade det varit game over för han och SD.
Jag vet, men det hade varit så förlösande att jag troligen hade kommit 3 gånger på raken.
Jag är så less på det förljugna samhället och att man måste dansa som katten kring het gröt i invandringsfrågan. Det sabbar så jävla mycket, även för människor som har det svårt i världen. Politiker är ena rackare på att undvika klarspråk.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback