Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-28, 15:36
  #1
Medlem
Hej fb!

Jag står nu inför att börja söka sommarjobb på riktigt och tänkte att det vore kul med något som gav bra betalt. Min flickvän ska jobba på ett LSS-boende för missbrukare och kommer tjäna en himla massa pengar (hon räknade ut att det skulle landa på 24k i månaden), och jag blev då genast inspirerad att jobba med något som gav mer än det jag jobbat med förut. Jag har erfarenhet av att jobba i butik med nära kundkontakt och med mycket ansvar för mina egna arbetsuppgifter. Har bara erfarenhet från ett företag som jag var hos länge innan det lade ner, men tror att jag kan få ett bra arbetsintyg från min f d chef. Jag är mycket duktig på Photoshop och kan skriva, är vältränad så kan lyfta tungt och kan jobba snabbt. Är även duktig på att läsa människor och jag tycker att jag kan hantera dialog på ett sätt som gör att ev kunder/whatever känner sig sedda. Tänker egentligen att det känns lite obekvämt att ha ansvar för människors mående utan att ha något slags förberedelse inför vad jag bör göra/någon definierad kompetens (som min flickvän kommer göra), men jag kan absolut tänka mig att testa i och med att det säkert kommer vara jätteintressant så fort jag kommit in i det, plus att jag gillar tanken på pengarna. Jag läser till psykolog.

OBS, jag har jobbat inom telemarketing och är trött på det så är inte alls intresserad av det eller motsvarande säljgig (stå i gallerior och sälja tele2-abbonemang t ex).

Vad har ni för förslag? Vad har ni jobbat med för sommarjobb som ger bra betalt? Ska ni jobba i sommar? Jag bor i Skåne.
Citera
2017-03-28, 15:43
  #2
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4m53
Hej fb!

Jag står nu inför att börja söka sommarjobb på riktigt och tänkte att det vore kul med något som gav bra betalt. Min flickvän ska jobba på ett LSS-boende för missbrukare och kommer tjäna en himla massa pengar (hon räknade ut att det skulle landa på 24k i månaden), och jag blev då genast inspirerad att jobba med något som gav mer än det jag jobbat med förut. Jag har erfarenhet av att jobba i butik med nära kundkontakt och med mycket ansvar för mina egna arbetsuppgifter. Har bara erfarenhet från ett företag som jag var hos länge innan det lade ner, men tror att jag kan få ett bra arbetsintyg från min f d chef. Jag är mycket duktig på Photoshop och kan skriva, är vältränad så kan lyfta tungt och kan jobba snabbt. Är även duktig på att läsa människor och jag tycker att jag kan hantera dialog på ett sätt som gör att ev kunder/whatever känner sig sedda. Tänker egentligen att det känns lite obekvämt att ha ansvar för människors mående utan att ha något slags förberedelse inför vad jag bör göra/någon definierad kompetens (som min flickvän kommer göra), men jag kan absolut tänka mig att testa i och med att det säkert kommer vara jätteintressant så fort jag kommit in i det, plus att jag gillar tanken på pengarna. Jag läser till psykolog.

OBS, jag har jobbat inom telemarketing och är trött på det så är inte alls intresserad av det eller motsvarande säljgig (stå i gallerior och sälja tele2-abbonemang t ex).

Vad har ni för förslag? Vad har ni jobbat med för sommarjobb som ger bra betalt? Ska ni jobba i sommar? Jag bor i Skåne.

Skiftjobbare på industri kan du göra bra pengar. Du är dock sent ute och räkna med att vissa av dom större företagen redan är klara med sina sommarjobbsvakanser.
Citera
2017-03-28, 15:46
  #3
Medlem
Lagerarbete brukar vara bra betalt.
Citera
2017-03-28, 15:54
  #4
Medlem
Skörda ärtor (i Skåne) brukar vara otroligt välbetalt.
Citera
2017-03-28, 15:55
  #5
Medlem
Lager eller typ i butik som har handels kollektivavtal. Då blir det mkt pga obn men ja.
Citera
2017-03-28, 16:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Skiftjobbare på industri kan du göra bra pengar. Du är dock sent ute och räkna med att vissa av dom större företagen redan är klara med sina sommarjobbsvakanser.
Berätta mer, vad innefattar det? Ja, jag är medveten om det. Det har varit oklart var jag ska bo i sommar så jag har skjutit upp det lite.

Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
Lagerarbete brukar vara bra betalt.

Citat:
Ursprungligen postat av princess.
Lager eller typ i butik som har handels kollektivavtal. Då blir det mkt pga obn men ja.
Vilka sorters lagerarbeten är välbetalda? Jag trodde att mycket lagerarbete var fast lön ställt ganska lågt.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Skörda ärtor (i Skåne) brukar vara otroligt välbetalt.
På allvar? Det låter ju otroligt tråkigt, men hur mycket brukar man tjäna?
Citera
2017-03-28, 16:22
  #7
Medlem
Lager eller industri, skift eller rakt av kvällar eller nätter rakt igenom. Tuggar man all övertid man kommer åt så blir det pengar i stora högar.

Citat:
Ursprungligen postat av Tr4m53

Vilka sorters lagerarbeten är välbetalda? Jag trodde att mycket lagerarbete var fast lön ställt ganska lågt.


Jag har väl haft runt 150spänn i timmen på de flesta ställen. Men det är OB som ger pengarna, handels OB är väldigt fint.
Citera
2017-03-28, 16:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4m53
Vilka sorters lagerarbeten är välbetalda? Jag trodde att mycket lagerarbete var fast lön ställt ganska lågt.
Jag tjänade 145 kr/per timme exklusive ob-tillägg och semesterersättning när jag jobbade på lager sommaren 2009.

https://www.svd.se/lista-sa-mycket-t...-pa-sommarjobb
Citera
2017-03-28, 17:11
  #9
Medlem
79.50 plus semesterersättning när jag var 16. jobbade då industri 7 till 16
Citera
2017-03-28, 17:43
  #10
Medlem
Sök sommarjobb hos bemanningsföretag som riktar sig mot industrin. Jobbade med det för några år sedan på ett lager och hade då 201kr/h i timlön vilket inkluderar skifttillägg på 16kr/h. Sedan var det OB utöver det och så fick man semesterersättningen utbetald varje månad så man landade på ca 38k/månad vilket var helt orimligt för att var ett sommarjobb
Edit: Gäller dock att de jobbar minst 3-skift annars blir inte lönen i närheten av den jag skrev.
Citera
2017-03-28, 19:22
  #11
Medlem
Cirkus 18k för att jobba 11 dagar i Försvaret
Citera
2017-03-28, 20:57
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etux
Cirkus 18k för att jobba 11 dagar i Försvaret

Som vad?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback