Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-28, 15:21
  #1
Medlem
Har läst om att det finns många spotlights som lägger av att lysa efter några månader. Spotlights som ej tål när det regnar. Transformatorer som går sönder osv.

Någon som har erfarenhet och kan tipsa om vad man bör köpa. Och är dyrast alltid bäst?
Citera
2017-03-28, 15:40
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Har läst om att det finns många spotlights som lägger av att lysa efter några månader. Spotlights som ej tål när det regnar. Transformatorer som går sönder osv.

Någon som har erfarenhet och kan tipsa om vad man bör köpa. Och är dyrast alltid bäst?

Dyrast är inte alltid bäst, men man får oftast det man betalar för.

Satsa på fabrikat som Hide-a-lite och liknande i den klassen.
Citera
2017-03-28, 15:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Dyrast är inte alltid bäst, men man får oftast det man betalar för.

Satsa på fabrikat som Hide-a-lite och liknande i den klassen.

Okej. Men har du erfarenhet av dessa?
Citera
2017-03-28, 16:10
  #4
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Okej. Men har du erfarenhet av dessa?

Ja, annars skulle jag knappast rekommendera dem.
Citera
2017-03-28, 17:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, annars skulle jag knappast rekommendera dem.

Fick känslan av att du bara name droppa. Annars hade du kunnat skriva typ" jag har sådana funkar skit bra "
Citera
2017-03-28, 17:22
  #6
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Fick känslan av att du bara name droppa. Annars hade du kunnat skriva typ" jag har sådana funkar skit bra "

Det hade varit svårt, jag har nämligen inga spotlights i altanen då jag tycker det är en ful modenyck. Tänkte utelämna personligt tyckande på det sättet, men eftersom du frågar, så...

Kommer dock ofta i kontakt med dem via min profession och de är bra, så om jag kan få upprepa "Satsa på fabrikat som Hide-a-lite och liknande i den klassen." utan att bli anklagad för diverse saker så vore det bra.
Citera
2017-03-29, 08:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det hade varit svårt, jag har nämligen inga spotlights i altanen då jag tycker det är en ful modenyck. Tänkte utelämna personligt tyckande på det sättet, men eftersom du frågar, så...

Kommer dock ofta i kontakt med dem via min profession och de är bra, så om jag kan få upprepa "Satsa på fabrikat som Hide-a-lite och liknande i den klassen." utan att bli anklagad för diverse saker så vore det bra.

Vad har du för erfarenhet av markslöjd? Är det ett okej märke? Något billigare

Vad är det med spotlights du inte gillar? Om man har inte för många och på rätt ställe är det väl ok?
Citera
2017-03-29, 09:17
  #8
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Vad har du för erfarenhet av markslöjd? Är det ett okej märke? Något billigare

Vad är det med spotlights du inte gillar? Om man har inte för många och på rätt ställe är det väl ok?

Nej, jag rekommenderar inte Markslöjd, det är för mycket lågbudget.

Det jag inte gillar med spotlights i altan är bara att jag tycker det är fult, men det är min personliga åsikt och den hör inte till ämnet.
Citera
2017-03-29, 09:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, jag rekommenderar inte Markslöjd, det är för mycket lågbudget.

Det jag inte gillar med spotlights i altan är bara att jag tycker det är fult, men det är min personliga åsikt och den hör inte till ämnet.

Har du erfarenhet av markslöjd att de börjar krångla. Eller är din känsla att det är dåligt pga lågt pris?

Du kan trots dina erfarenheter bara rekommendera ett enda märke?
Citera
2017-03-29, 09:36
  #10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Har du erfarenhet av markslöjd att de börjar krångla. Eller är din känsla att det är dåligt pga lågt pris?

Du kan trots dina erfarenheter bara rekommendera ett enda märke?

Jag kan rekommendera många märken: Fagerhult, Erco, Annell, Glamox, Atelje Lyktan, osv. osv.

Problemet är bara att det inte är så enkelt att köpa privat, då många armaturtillverkare bara säljer via grossist eller installatör. Hide-a-lite är däremot ett kvalitetsmärke som finns på byggvaruhus som t.ex. Bauhaus.

Markslöjd är i mina ögon inte ett kvalitetsmärke.
Citera
2017-03-29, 09:41
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag kan rekommendera många märken: Fagerhult, Erco, Annell, Glamox, Atelje Lyktan, osv. osv.

Problemet är bara att det inte är så enkelt att köpa privat, då många armaturtillverkare bara säljer via grossist eller installatör. Hide-a-lite är däremot ett kvalitetsmärke som finns på byggvaruhus som t.ex. Bauhaus.

Markslöjd är i mina ögon inte ett kvalitetsmärke.

Okej så för att skriva om det lite. Så tror du inte att markslöjd är ett bra märke. Men du saknar tillräckligt erfarenhet för att egentligen göra en rättvis bedömning? Enligt de sidor jag kollat ska de ha fått bra omdömen
Citera
2017-03-29, 09:55
  #12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Okej så för att skriva om det lite. Så tror du inte att markslöjd är ett bra märke. Men du saknar tillräckligt erfarenhet för att egentligen göra en rättvis bedömning? Enligt de sidor jag kollat ska de ha fått bra omdömen

Jag tror ingenting och jag har all erfarenhet du någonsin kan önska, men ska ska du bara koncentrera dig på att ifrågasätta detta så lägger jag gärna ner.

Markslöjd är ett fabrikat som många hemmamicklare köper och installerar själva och det är självfallet ett bättre märke än random noname skit som också finns på marknaden, men som knappt lyser för sig själva efter någon månad. Dock lever de inte upp till det jag kallar kvalitet. Som varande i branschen skulle jag aldrig köpa en armatur för fast installation utan att den är av för mig ett kvalitetsmärke. Jag skulle inte ens köpa Hide-a-lite på Bauhaus, men det handlar mest om att jag enbart handlar direkt från fabrikant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback