Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-28, 03:32
  #1
Medlem
Kreativitetsteorins avatar
Hallå!

Jag glider med fingrarna över "köp"-knappen för nedanstående varukorg.

Några kommentarer skulle uppskattas innan det genomförs - jag vänder mig till er expertis för ett sista nödröp!

Tack på förhand!

https://www.komplett.se/wishlists/1841581
Citera
2017-03-28, 03:44
  #2
Medlem
Kreativitetsteorins avatar
..Och givetvis bildskärmen!

Asus 27" LED G-Sync Rog Swift PG279Q

Fan vad långt över budget det blev. Ajfan.
Citera
2017-03-28, 04:05
  #3
Medlem
Pretorian1s avatar
Länker fungerar inte.

Skärmen ställer jag mig bakom till 100%. Precis vad du ska ha.

Själv hade nog vänta till någon typ av rea innan jag hade investerat i en sådan typ av skärm i och med att dom är så dyra.
Citera
2017-03-28, 04:15
  #4
Medlem
Kreativitetsteorins avatar
Ops, denna då?



https://www.komplett.se/wishlists/da...3-febdd7db6edf


Skulle ju helst behöva dra ned ett par tusenlappar för att mer närma sig budget, har jag fläskat på som en idiot på något ställe, eller missat något uppenbart är väl vad min brist på kunskap räds av
Citera
2017-03-28, 04:16
  #5
Medlem
Kreativitetsteorins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Länker fungerar inte.

Skärmen ställer jag mig bakom till 100%. Precis vad du ska ha.

Själv hade nog vänta till någon typ av rea innan jag hade investerat i en sådan typ av skärm i och med att dom är så dyra.

Jo det skulle självklart vara ett drömläge, men om jag inte är så sugen på vänta tills mellandagsrean då?
Citera
2017-03-28, 04:23
  #6
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreativitetsteorin
Jo det skulle självklart vara ett drömläge, men om jag inte är så sugen på vänta tills mellandagsrean då?

Hade jag varit du så hade jag istället köpt ett 1070 istället för 1080, det är en så stor prisskillnad men inte jättestor skillnad prestandamässigt.

Jag tycker absolut att du ska vänta på en rea och köpa dina komponenter då.

Personligen tycker jag inte att ett datorköp ska äventyra den personliga ekonomin. Även om jag förstår varför du vill ha dina leksaker direkt.

Vilka spel har du tänkt att lira?
Citera
2017-03-28, 04:24
  #7
Medlem
Pretorian1s avatar
Din i5:a kan också vara en flaskhals kombinerat med ett 1080 i vissa spel.
Citera
2017-03-28, 04:26
  #8
Medlem
Pretorian1s avatar
Personligen vill jag ha den här skärmen

https://www.komplett.no/product/8679...-swift-pg348q#

En dag ska jag ha den eller något liknande. Det ska dock inte ens kännas i min ekonomi när jag köper den. Jag ska bara ta den under armen och knalla ut.
Citera
2017-03-28, 04:35
  #9
Medlem
Kreativitetsteorins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Personligen vill jag ha den här skärmen

https://www.komplett.no/product/8679...-swift-pg348q#

En dag ska jag ha den eller något liknande. Det ska dock inte ens kännas i min ekonomi när jag köper den. Jag ska bara ta den under armen och knalla ut.


Haha herregud, ja.. *dräggeldräggel* - Dock skulle jag väl känna att det valet av skärm skulle varit mer optimal vid en oförklarlig kärlek till Live i WoW (som förövrigt inte ens har bra grafik) , BF4, BF1 etc. (inte jättebra exempel kanske, men you get the point.)

Så.. Vilket spel är du torsk i?

För min del, då det gäller mycket CS-GO, DotA2 etc så är denna build och framförallt skärm lite feloptimerat, då det för både spelens låga krav och mitt svagare intresse av just upplösningen, är mer inriktad på hög uppdateringsfrekvens, minst 165 så att säga
Citera
2017-03-28, 04:48
  #10
Medlem
Kreativitetsteorins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Hade jag varit du så hade jag istället köpt ett 1070 istället för 1080, det är en så stor prisskillnad men inte jättestor skillnad prestandamässigt.

Jag tycker absolut att du ska vänta på en rea och köpa dina komponenter då.

Personligen tycker jag inte att ett datorköp ska äventyra den personliga ekonomin. Även om jag förstår varför du vill ha dina leksaker direkt.

Vilka spel har du tänkt att lira?


Hm. Uppskattar din input. Jag har inte så jättebra koll, men låter vettigt om det är som du säger att det inte är så jättestor skillnad..

Har bara läst runt lite på forum, sweclocker, tomwshardware etc och läste dels så många lovord om GTX 1080 men främst mycket åsikter kring att hellre gå för en I5-6600k än en i7-7600k (Ca 1100 spänn skillnad;

https://www.komplett.se/product/9046...ake-processor#

https://www.komplett.se/product/9047...ake-processor#

..vilket är den tusenlappen mellan GTX 1070 och 1080, varav att den tusenlappen hellre skulle just läggas på grafikkortet.

Men det kanske beror mycket på vad ändamålet med datorn är givetvis, eller?
Citera
2017-03-28, 04:51
  #11
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreativitetsteorin
Haha herregud, ja.. *dräggeldräggel* - Dock skulle jag väl känna att det valet av skärm skulle varit mer optimal vid en oförklarlig kärlek till Live i WoW (som förövrigt inte ens har bra grafik) , BF4, BF1 etc. (inte jättebra exempel kanske, men you get the point.)

Så.. Vilket spel är du torsk i?

För min del, då det gäller mycket CS-GO, DotA2 etc så är denna build och framförallt skärm lite feloptimerat, då det för både spelens låga krav och mitt svagare intresse av just upplösningen, är mer inriktad på hög uppdateringsfrekvens, minst 165 så att säga

Ja det är en fräsch skärm minst sagt

Jag har spelat väääldigt mycket Battlefield och var riktigt skillad på det ett tag, speciellt Battlefield 4. Har såklart spelat alla titlar inklusive Battlefield 1 på Playstation 4.

Annars är det det gamla vanliga, Starcraft 2, Red Alert serien, Dota 2, Diablo serien, strategispel generellt är det som gäller.

Jag köpte Playstation 4 som ett substitut då jag sålde min crappiga AMD dator som var tänkt som en budget gaming PC. I och med att jag köpte det där skräpet så lärde jag mig läxan att inte kompromissa med kvalitet. Du ska ha det du ska ha. AMD är precis värdelöst enligt mig. Dessutom är Intel helt enkelt av bättre byggkvalitè.

I och med att många av dom komponenter jag vill ha är fasligt dyra så bara måste man vänta till en rea. Köp ett Ps4 istället och underhåll dig med det medans du väntar.
Citera
2017-03-28, 04:54
  #12
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Ja det är en fräsch skärm minst sagt

Jag har spelat väääldigt mycket Battlefield och var riktigt skillad på det ett tag, speciellt Battlefield 4. Har såklart spelat alla titlar inklusive Battlefield 1 på Playstation 4.

Annars är det det gamla vanliga, Starcraft 2, Red Alert serien, Dota 2, Diablo serien, strategispel generellt är det som gäller.

Jag köpte Playstation 4 som ett substitut då jag sålde min crappiga AMD dator som var tänkt som en budget gaming PC. I och med att jag köpte det där skräpet så lärde jag mig läxan att inte kompromissa med kvalitet. Du ska ha det du ska ha. AMD är precis värdelöst enligt mig. Dessutom är Intel helt enkelt av bättre byggkvalitè.

I och med att många av dom komponenter jag vill ha är fasligt dyra så bara måste man vänta till en rea. Köp ett Ps4 istället och underhåll dig med det medans du väntar.

Jag hade förövrigt en high end gaming pc med delar från intel men gav den till min lillebror, därav så köpte jag en crappig AMD dator.
__________________
Senast redigerad av Pretorian1 2017-03-28 kl. 04:57.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback