Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 22:21
  #1
Medlem
Jag skulle gissa på att Bruce Lee var en stor förebild för många människor, inte minst amerikaner med asiatisk bakgrund. När Bruce Lee dog så tror jag att en del kanske fortfarande såg en del av Bruce Lee i hans son, Brandon Lee.

Det sägs att Brandon Lee blev skjuten under en inspelning, men varför har de en riktig pistol på en spelning? Är detta vanligt? Vem bär med sig kulor till en inspelning? Inte minst laddar ett vapen med dessa kulor? Till vilket syfte?
Citera
2017-03-27, 22:38
  #2
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemlighetsSovaren
Jag skulle gissa på att Bruce Lee var en stor förebild för många människor, inte minst amerikaner med asiatisk bakgrund. När Bruce Lee dog så tror jag att en del kanske fortfarande såg en del av Bruce Lee i hans son, Brandon Lee.

Det sägs att Brandon Lee blev skjuten under en inspelning, men varför har de en riktig pistol på en spelning? Är detta vanligt? Vem bär med sig kulor till en inspelning? Inte minst laddar ett vapen med dessa kulor? Till vilket syfte?
Från Wikipedia.
Citat:
Enligt polisutredningen hade en kula fastnat i loppet på en pistol som skulle användas vid filminspelningen. När pistolen sedan laddades med lös ammunition och avfyrades ska kulan ha lossnat av trycket och dödat Lee.
Citera
2017-03-28, 01:35
  #3
Medlem
jag har förstått det som att


en kula/patron med äkta tändhatt men utan krut användes, kulan lossnade från patronen och låg kvar i pipan, sedan användes en patron med endast krutladdning, pang kulan åkte ut
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback