Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 22:13
  #1
Medlem
Civiling. Mjukvaruteknik - Liu
Datavetenskap - Uppsala

Är matten tyngre på civilingenjörslinjen mellan dessa två, eller år de i stort sett identiska?
Blir matten möjlig att klara ifall man endast fick D i Matte 4?
Citera
2017-03-28, 00:06
  #2
Medlem
Gick själv D på CTH innan mjukvaruteknik fanns men här är 4 saker som jag faktiskt vet:
1. Det är väldigt mycket matte.
2. Jobbar man tillräckligt mycket så klarar man den, att man var lat tidigare spelar ingen roll.
3. Man kan förmodligen byta mellan inriktningarna, de verkar lika.
4. Många kurser väljer du själv efter ett år dvs. du kan styra din utbildning. Flera på Elektro valde i stort sett samma utbildning som jag på D, förutom vissa obligatoriska kurser.
Citera
2017-03-28, 07:27
  #3
Medlem
Oroa dig inte för matten, den kommer du att klara av.

Däremot är det ganska olika utbildningar om man ser till längd och innehåll.
Citera
2017-03-28, 07:58
  #4
Avstängd
BaZoBazos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasasushi
Gick själv D på CTH innan mjukvaruteknik fanns men här är 4 saker som jag faktiskt vet:
1. Det är väldigt mycket matte.
2. Jobbar man tillräckligt mycket så klarar man den, att man var lat tidigare spelar ingen roll.
3. Man kan förmodligen byta mellan inriktningarna, de verkar lika.
4. Många kurser väljer du själv efter ett år dvs. du kan styra din utbildning. Flera på Elektro valde i stort sett samma utbildning som jag på D, förutom vissa obligatoriska kurser.

Vad menar du här? Att om man har varit lat och inte haft större studieteknik än råpluggat två veckor innan tentan jämfört med någon som studerat bra hela tiden och inte behövt paniklära sig utantill hur man löser en viss typ av uppgifter inte spelar roll?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback