Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 22:09
  #1
Medlem
Hej!

Har en större mängd SF Biobiljetter som ska säljas. Kombinerar man Traderas avgift samt skatteverkets granskningar känns det inte som ett perfekt alternativ.

Vad tycker ni? Hur ska jag gå till väga?

Tackar!
Citera
2017-03-28, 05:15
  #2
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emgh
Hej!

Har en större mängd SF Biobiljetter som ska säljas. Kombinerar man Traderas avgift samt skatteverkets granskningar känns det inte som ett perfekt alternativ.

Vad tycker ni? Hur ska jag gå till väga?

Tackar!

facebook, jodel eller mun till mun. du kan ju alltid stå utanför bio salongen å sälja dem för halva priset.
Citera
2017-03-28, 12:08
  #3
Medlem
MartinStLouiss avatar
Det brukar ju säljas biljetter på tradera, så det är nog ingen fara. Men om du lägger ut biljetterna på tradera med bild se till o maskera sifferkoden på biljetterna.
Citera
2017-03-31, 16:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
facebook, jodel eller mun till mun. du kan ju alltid stå utanför bio salongen å sälja dem för halva priset.
Kollade in Jodel, såg ut som något reddit liknande?
Citera
2017-03-31, 16:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Det brukar ju säljas biljetter på tradera, så det är nog ingen fara. Men om du lägger ut biljetterna på tradera med bild se till o maskera sifferkoden på biljetterna.
Oj, glömmde nämna att det är koder. Inga fysiska varor.
Citera
2017-03-31, 18:10
  #6
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emgh
Kollade in Jodel, såg ut som något reddit liknande?

Grejen med jodel är att du bara snackar med folk inom ditt område o "anonymt" så tänkte ifall du ville sälja biljetterna där så behöver du ju inte få förfrågningar från folk i från andra städer.

Dock är det säkert emot deras regler att försöka sälja så du lär bli avstängd rätt så snabbt skulle jag tro. är själv inte en jodlare men har bekanta som jodlar en del, så det är så jag kommit i kontakt med den appen.
Citera
2017-03-31, 18:14
  #7
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emgh
Oj, glömmde nämna att det är koder. Inga fysiska varor.

aaha är det såna där sms biljetter. dem kan du ju sälja på tradera och så vidarbefodrar du ju bara SMS / mailet till personen som köpte biljetten.

Är rätt så vanligt grej att göra. har aldrig provat själv men kompisar som har gjort det och har funkat 100% av gångerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback