Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 22:00
  #1
Medlem
Tjena, efter jag hade opererat bort mina halsmandlar frågade jag sjukskötarna när jag kan börja snusa igen, men fick ett väldigt otydligt svar, "Ja asså du är ju vuxen och bestämmer själv, men det är ju nikotin som kommer bli mycket starkare när du tar dina tabletter".

Så jag frågar det hedliga folket på fb. Kan det vara farligt att snusa när jag tar Oxynorm (Morfinliknande)? Kan det bli infektion i såren osv. Har ni eller känner ni någon som undrar samma sak efter samma operation
Citera
2017-03-27, 22:10
  #2
Medlem
Strychnos avatar
Tobak --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2017-03-27, 22:53
  #3
Medlem
JagHarDigRedans avatar
Jag tror dom menade att du får göra som du vill fast dom egentligen inte tycker att du borde snusa överhuvudtaget. "Nikotinet blir ju starkare" byt till en svagare snus för tillfället kanske?
Citera
2017-03-27, 22:57
  #4
Medlem
Märkligt svar av den sjuksköterskan? Du kan snusa nu om du vill!
Citera
2017-03-27, 23:02
  #5
Medlem
Glömde tillägga att det var 5 dagar sedan jag gjorde min operation. Är det okej då är köra snus? Har en dosa general white xr som står vid datorbordet och frestar..
Citera
2017-03-27, 23:06
  #6
Medlem
AA-suiteds avatar
Det här kan väl vara ett bra tillfälle att sluta. Om inte kan det vara ett bra tillfälle att inta snusen rektalt. Jag har hört att det ska ge ett ännu skönare och starkare rus än det genom den orala vägen.
Citera
2017-03-27, 23:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manfarehill
Glömde tillägga att det var 5 dagar sedan jag gjorde min operation. Är det okej då är köra snus? Har en dosa general white xr som står vid datorbordet och frestar..

ja

Det gör varken till eller ifrån med din operation eller skulle "bli starkare" iom dina värktabletter. Det enda du förlorar är chansen att sluta. Har det gått fem dagar utan snus nu så är du förbi den värsta abstinensen gällande nikotin. Lycka till med vad du än väljer
Citera
2017-03-28, 01:29
  #8
Medlem
ManJuices avatar
Med tanke på att du får "morfinliknande" tabletter så finns det ingen anledning att snusa (få i sig nikotin). Den eventuella abstinens du må känna borde tabletterna åtgärda, om du inte vill snusa för att det är "gott".
Citera
2017-03-28, 03:25
  #9
Medlem
Uppskattar era svar. Ville bara veta ifall det är okej att snusa nu eller om man bör ha väntat yttligare några dagar, inget mer. Sitter just nu med en uppstoppad prilla och känner mig nöjd. Tack
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback